reklama

Rok 2020: Bude magický, nebo od něj zbytečně čekáme zázraky?

Číslům přidáváme často i nevědomě velkou hodnotu. Téměř každý z nás má svá oblíbená i nešťastná čísla. Ale je to opodstatněné? Na takovou otázku není snadné jednoznačně odpovědět. Doufáme, že 2020 přinese jen to nejlepší. Už kvůli své symetrii.

Foto: iStock

Čísla mají svůj půvab. A oceňují ho nejen profese exaktní. Jinak bychom neplatili extra za "šťastné espézetky" nebo neměli svá šťastná čísla, o kterých věříme, že nám nosí štěstí. Dokonce i myslitelé jako Pythagoras, sv. Augustin nebo Diogenes spoléhali na magickou moc čísel.

"Už středověká numerologie se snažila pomocí čísel najít zákonitosti našeho bytí. Ti, kteří ji následovali, se snažili kombinovat znalosti esoteriky, mystiky i filozofie, ale někdy je současná numerologie příliš povrchní a zobecňující," říká ve své eseji jungiánský psycholog Maurice Krasnow.

O silvestrovské noci si s úderem půlnoci pokaždé říkáme, že teď už bude náš život lepší, a hledáme znamení, která nás v tomto přesvědčení utvrdí. Nový rok, který nese tak symetrickou číslovku, prostě musí být skvělý.

Náš strach hledá východisko

Bojíme se nového, nečekaného, nepopsaného. Je to v lidské přirozenosti. Proto se spoléháme na nejrůznější "berličky", které nás podrží. Pro někoho jsou to čísla, pro jiného i taková neškodná zábava jako filtr na Instagramu. Filippo Soccini stvořil filtr, který losuje, zda budete mít v novém roce štěstí, bohatství, lásku, nebo naopak zažijete smutek či budete přikovaní k sledování seriálů. Tuhle legrácku sdílí jako o život běžní uživatelé i celebrity. Všichni chceme alespoň v koutku duše vědět, že nás čeká něco příjemného a budoucnosti se není třeba bát.

Reálné činy místo iluzí

Nečekejme proto, že numerologie a konstelace hvězd něco vyřeší za nás. Je skvělé všímat si takových maličkostí, jako je krásně kulatá číslovka roku, který je před námi. Ale úspěch, zdraví nebo spokojenost nám zajistí pouze aktivní přístup k sobě samému.

  • Pravidelný pohyb. Inspirací mohou být letní olympijské hry, které se budou konat v Tokiu.
  • Meditace. Je jedno, zda tomu budete říkat soustředění, rozdýchání se, nebo jen mlčenlivá procházka, u které budete vnímat vlastní dech. Denně 20 minut je ideálním časem. Ale změnu zaregistrujete už po 5 minutách.
  • Deník. Vypište se ze svých emocí, obav, frustrací. I kdybyste měli zápiskům dát 20 minut týdně, vaší mysli se uleví.

Chystá vláda super úřad na sledování lidí? Je to klíč k řešení epidemie? | Video: Martin Veselovský, DVTV
reklama
reklama
reklama