reklama
 

Cvičíte a nehubnete? Možná to s pohybem přeháníte

Jíte zdravě, neustále cvičíte, ale pořád ne a ne zhubnout? Na vině je možná to, že cvičíte až moc a ne tak úplně správně.

Foto: iStock

Všeho moc škodí a platí to i o cvičení. Hlavně v případě, že je váš hlavní cíl spálit přebytečná kila. 

Australská nutriční poradkyně Jessica Spiel říká, že "přílišné cvičení zabraňuje vašemu tělu hubnout. Když hodně cvičíte, vzrostou vaše hodnoty kortizolu aneb stresového hormonu. Přidejte k tomu ještě nějaký ten stres v práci a váš kortizol je někde, kde by ideálně vůbec být neměl".

Ani nemluvíme o tom, jak se stresujeme samým hubnoucím procesem a tím, co a kolik toho za den sníme.

Snížení funkce imunitního systému a úbytek svalové hmoty

Náročné a časté cvičení tak může být kontraproduktivní, můžete mít problém s regenerací, která je pro vaše tělo opravdu důležitá. Když se svaly po tréninku nezregenerují, nemůžou se ani stát silnějšími. Více svalů znamená rychlejší metabolismus.

"Vysoké hodnoty kortizolu znamenají, že vaše tělo nebude pálit tuk, protože má plno práce s tím, aby dalo zase do pořádku parasympatický a sympatický nervový systém," dodává Jessica Spiel.

Vysoká hladina kortizolu taky znamená, že se vám bude hůře spát, a může dojít dokonce i k úbytku svalové hmoty. Kortizol taky může za sníženou funkci imunitního systému a za snižování hustoty kostní hmoty.

Přidejte jógu a relaxaci

To ale samozřejmě neznamená, že byste se cvičení měli vyhýbat úplně. Spíše k vašim oblíbeným náročnějším lekcím přidejte restorativní jógu nebo klidné pilates. Bude se vám lépe spát, budete mít více energie a váha půjde dolů. 

Výborná je taky meditace, která přirozeně hladinu kortizolu snižuje. Pokud pro vás meditace zní děsivě, zaměřte se na hluboké pomalé dýchání alespoň před každým jídlem.

Denně se hýbejte

"Přestaňte se stresovat tím, jak málo cvičíte. Pokud chcete zhubnout, nemusíte vůbec cvičit moc. Hýbejte se denně alespoň po dobu 30 minut, možná si k tomu přidejte dvě lekce intervalového nebo HIIT tréninku týdně a zajděte si na jógu. Dobré taky je často chodit," radí Jessica Spiel a k tomu dodává, že "odpočaté tělo je zdravé tělo, takže nezapomínejte každý den relaxovat". 

reklama

Komerční tip

reklama