reklama
 

Jak neplýtvat o svátcích jídlem: Plánujte a nakupujte s rozmyslem

Nakupovat jako zběsilí, připravovat množství pohoštění, které se pak jen kazí v lednici, aby nakonec skončilo v odpadkovém koši, je nejen zbytečné a drahé, ale také hloupé.

Foto: iStock

Plýtvání se dá snadno předejít. Vy ušetříte a budete mít ve finále lepší pocit. Jediné, co k vánočním nákupům potravin potřebujete, je dobrý plán a realistické zhodnocení své situace.

Rozmyslete si, co potřebujete skutečně opatřit. Pokud hostíte více příbuzných, propočítejte si porce, uvažujte také, co můžete zužitkovat i později. Jedete na svátky ke svým blízkým? Pak to opět nepřehánějte s nákupem jídla, které se snadno zkazí. Nechcete se tlačit ve frontě před pokladnou? Nakoupit se dá snadno i online, tuto službu nabízí iTesco, Košík nebo Rohlík, ale opět objednávejte raději dopředu, aby vám zboží stihli dovézt.

Víte, jak potraviny správně skladovat?

Možná si říkáte, co je to za hloupý dotaz, ale víte, kolik existuje lidí, kteří nevybalí zeleninu z plastového obalu? Taky ne všichni tuší, že čím níž je položená police v lednici, tím víc obsahuje vlhkosti. Proto ovoce a zelenina patří pouze do nižších přihrádek, aby nedošlo k vysušení. Co do lednice naopak nepatří vůbec a mělo by se skladovat ve spíži? Brambory, cibule a česnek. Pokojovou teplotu potřebují lilek, rajčata, paprika, okurka nebo zázvor.

Datum spotřeby je orientační

Nenabádáme vás, abyste jedli týdny prošlé potraviny, a pak zažili pekelné chvíle. Ale jídlo, které je pár dnů po svém datu spotřeby, není jedovaté ani zkažené. Neměli byste je nabízet malým dětem, ale dospělým nic neudělá tři dny prošlý jogurt nebo sýr.

Co se zbytky?

Z odřezků zeleniny se dá připravit zeleninový vývar, z rajčat, která jsou přezrálá zase uvaříte omáčku, z bramborové kaše se dá udělat polévka, ze zbytků kuřete zase pomazánka. Víc receptů najdete na Zachranjidlo.cz

Pětileté děvče kopíruje celebrity. Zvládne Angelinu Jolie i Serenu Williams | Video: Instagram/Stefani Chaglar

Mohlo by vás zajímat

reklama
reklama
reklama