reklama
 

To tu ještě nebylo: Hormonální jóga pomáhá ženám

Změny v hladinách hormonů, nejen v období menopauzy, mohou mít významný vliv na zdraví a pohodu většiny žen. Pomoci s prevencí i s nepříjemnými symptomy přechodu přitom dokáže jednoduché cvičení. Podívejte se na ně!

Foto: Profimedia.cz

Trpíte nízkou hladinou hormonů nebo hormonální nerovnováhou? Pomoci s prevencí i s nepříjemnými symptomy přitom dokáže jednoduché cvičení. Podívejte se na ně!

Změny v hladinách hormonů, a nejen v období menopauzy, mohou mít významný vliv na zdraví a pohodu.  Ženám s hormonální nerovnováhou, která se projevuje například cystami na vaječnících, polycystickými vaječníky, předčasnou menopauzou, nepravidelnými cykly, ztrátou ovulace a menstruace, neplodností, depresemi, premenstruačním syndromem a dalšími problémy může pomoci hormonální jógová terapie pro ženy podle Dinah Rodrigues.

Obejdete se bez léků

Hlavním cílem této jógové terapie je odstranění nepříjemných symptomů přechodu a ostatních hormonálních poruch, ale také jejich prevence.Díky cvičení se zharmonizuje celý hormonální systém. Hladina estrogenů vzroste a ženy se cítí lépe.

Období klimakteria přináší ženám četné nepříjemné projevy. Brazilská psycholožka Dinah Rodrigues, autorka Hormonální jógové terapie, říká, že kdyby se ženy na toto období změn připravily, mohly by svůj organismus lépe nachystat na více či méně bezproblémovou menopauzu i bez náhradní hormonální terapie.

Podle D. Rodrigues za všechny problémy v období přechodu může klesající hladina ženských hormonů, proto je velmi důležité stimulovat vaječníky, štítnou žlázu, hypofýzu a nadledvinky. To se sice může částečně podařit pomocí léků, ovšem mnohem přirozenější je reaktivovat pomocí cvičení tvorbu tělu vlastních hormonů.

Přirozeně omládnete

Aby opět zvýšila klesající hladinu svých hormonů v těle, vytvořila Diana Rodrigues celostní program složený z různých směrů jógy cíleně působících právě na stimulaci žláz s vnitřní sekrecí. „Vyšší hormonální hladina totiž znamená cítit se mladší a v mnohem lepší kondici. Ženy, které začlenily tato cvičení mezi své každodenní aktivity, se cítí mnohem vyrovnaněji a radostněji," vysvětluje Dinah Rodrigues.

Účinky cvičení zkoumala Dinah Rodrigues v ověřovací studii. Hladina estrogenů u žen vzrostla po čtyřech měsících průměrně o 254 procent. Typické potíže přechodu jako návaly horka, podrážděnost, bolesti hlavy, poruchy spánku a suchost sliznic se výrazně zmírnily nebo zcela vymizely. Čím častěji se cvičilo, tím vyšší byly hladiny hormonů.

Lepší tělo, silnější kosti

Hormonální jóga je určena všem zdravým ženám od 35 let jako prevence a dále ženám s hormonální nerovnováhou. Pomáhá nejen s výše zmíněnými problémy fyziologického původu, ale také posiluje svalstvo, zlepšuje držení těla, zvyšuje ohebnost a pohyblivost, tvaruje tělo a posiluje kosti. Cvičení je zaměřeno na práci s pánevním dnem, s dechem a energií v těle.

Kde hormonální jóga pomáhá

  • Menopauza
  • Cysty na vaječnících
  • PMS (Premenstruační syndrom)
  • Polycystické vaječníky (symptomy- nadměrné ochlupení, akné, přibývání na váze, neplodnost)
  • Ztráta menstruace a ovulace
  • Neplodnost (způsobená hormonální nerovnováhou nebo špatným prokrvením pánevní oblasti. Srůsty na vejcovodech, které jsou způsobeny svalovou křečí, můžou být pomocí HJ také odstraněny.) 
  • Nízké libido
  • Inkontinence
  • Osteoporóza
  • Syndrom karpálního tunelu
  • Deprese, emocionální nestabilita, snížení paměti (způsobené nízkou hladinou hormonů)
  • Nedostatečná činnost štítné žlázy
  • Nespavost 
  • Padání vlasů, lámavé nehty, suchá pleť a akné 
  • Únava, nedostatek energie
  • Zácpa
    Migrény
Vyzkoušet si ji můžete už od ledna ve studiu YogaMe v Praze na Národní ulici.
Meghan Markleová je nejmocnější módní ikona roku | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama