reklama
 

Máte problémy s usínáním? Inspirujte se praktikami vojáků

Za vším, tedy i za kvalitním spánkem, hledejte pohyb. Pokud si alespoň na třicet minut denně zacvičíte, budete nejenom štíhlejší, ale i odpočatější. Co dalšího pomáhá na cestě za kvalitním spánkem?

Foto: Thinkstock

Jste unavení, a přesto se v noci převalujete v posteli ze strany na stranu, protože nemůžete zabrat? Inspirujte se tipy vojáků, kteří se navzdory nedostatku soukromí dokážou díky svým technikám kvalitně vyspat.

Nejde o nic obtížného a nebudete muset ani absolvovat stejnou fyzickou zátěž jako oni. Stačí jen vyzkoušet následujících šest triků, které ve spolupráci s vojáky vypracoval web Huffington Post. 

Pravidelně cvičte

Není třeba zdůrazňovat, že cvičení, obzvlášť to pravidelné, vám zajistí pevné tělo a o pár kil méně. Ze zkušeností vojáků navíc vyplývá, že 150 minut cvičení týdně vám pomůže ke kvalitnějšímu spánku. Ti, co se moc nehýbají, totiž hůř usínají a často se probouzí.

Dodržujte rozvrh

O přísném režimu vojáci ví své. A právě ten je podle nich jedním z nejdůležitějších atributů zdravého spánku. Budete-li každý den v týdnu vstávat a chodit spát v přibližně stejnou dobu, seřídíte si tak i vnitřní hodiny. Tělo si zvykne a nebude mít problém s usínáním a vstáváním.

Plánujte dopředu

Jedním z největších nepřátel bezproblémového usínání je okamžik, kdy v posteli začnete přemýšlet o tom, co budete dělat zítra. Vojáci tohle řešit nemusí. Jedou přesně podle plánu, což můžete i vy. Sepište si seznam povinností den předem. Zbavíte mozek přebytečných starostí, při usínání vás tak nebude nic rušit.

Uvelebte se kdekoli

Stres je jednou z nejznámějších překážek, která stojí v cestě ke kvalitnímu spánku. Vojáci, kteří se často dostávají na pokraj svých psychických sil, s ním umí nakládat. Nic jiného jim totiž ve vypjatých situacích nezbývá. Pokud s ním ale bojujete vy, zkuste následující:

  • Ještě než si půjdete lehnout, zkuste přemýšlet o tom, co vás stresuje. Svoje obavy a úzkosti si třeba napište na papír. Uděláte si v tom jasno, a nebudete nad tím pak dumat v posteli.
  • Pokud nemůžete usnout, vstaňte z postele a netrapte se tím. Jděte se projít na čerstvý vzduch nebo alespoň po bytě.
  • Zafungovat může i to, že budete chodit spát později.
  • Vyhněte se mobilům a počítačům, ty vaše problémy s usínáním ještě zhorší. Raději si pusťte hudbu. 

Stelte si postel

Mozek má rád pořádek, a nepořádek je pro něho terorem. Dokonale ustlat si postel se učí na vojně i nováčci a pomoci to může i vám. Díky dobrému pocitu, který ve vás upravená postel zanechá se vám bude usínat lépe.

Neseďte celý den u stolu

V armádě není mnoho funkcí, při nichž by se celý den sedělo. Vojáci mají fyzicky namáhavou práci, a o to lépe pak večer usínají. Takže, jak už bylo řečeno na začátku, pohyb svědčí i vašemu spánku. Nechce se vám cvičit 30 minut denně? Pak postačí vyrazit pěšky do práce.

Vloupání na přehlídkové molo. Pařížskou komičku vykázala až Gigi Hadid | Video: Reuters/AP
reklama
reklama
reklama