reklama
 

Pusťte vodu! Jak na oteklé nohy a kotníky

Neobujete boty, kalhoty vás tlačí v pase a kůže připomíná pomeranč? Vaše tělo zadržuje vodu. V horku nic divného, ale my víme, co s tím!  

Foto: Profimedia.cz

Oteklé nohy se zařezanými pásky od sandálek, opuchlé kotníky, a pár centrimetrů v pase navíc.Zadržování vody v organismu není samo o sobě nebezpečné, ale dokáže nám pěkně znepříjemnit život.

V letních vedrech si připadáme vyschlí jako troud, ale přitom nám otékají nohy i ruce zadržovanou vodou a kůže vypadá ještě „pomerančověji" než jindy.  Proč tomu tak je a co s tím?

Příčiny jsou různé

Příčin zadržování vody v těle je více. Většinou se tyto problémy objevují v době před očekávanou menstruací. Podobné příznaky můžeme pozorovat také v létě, kdy se v důsledku horka naše tělo zadržuje více vody. Další příčinou je také nesprávná životospráva, a to zejména přemíra konzervačních prostředků či nadměrná konzumace jídel s vysokým obsahem soli.

Otoky a centimetry navíc vše prozradí

Jak se pozná, že naše tělo zadržuje vodu? Přibývají nám centimetry, a to především v oblasti pasu a břicha, a dlouhotrvající pocity plnosti či těžkosti. dále se objevují otoky končetin. Nepříjemným důsledkem zadržování vody bývá také pomerančová kůže na stehnech a zadečku, která začíná být viditelnější a shazování kil jde stále hůře.

Stop zadržování vody v těle

Jak předcházet nebo řešit problém zadržování vody v těle? I když se to nezdá, tak největší chybou, které se můžeme dopustit, je snížení příjmu tekutin. Je totiž nezbytně nutné dodržovat správný pitný režim a denně tak vypít nejméně dva litry vhodných tekutin (např. čisté neperlivé vody, bylinkových čajů nebo minerální vody s nižším obsahem sodíku). Důležité je také omezit příjem sodíku, který má tendenci zvyšovat množství vody v tkáních mimo buňky. V překladu to znamená méně solit.

Jídlo máme v hlavě

Nestačí ale pouze šetřit solí při přípravě jídel, důležité je také přemýšlet o volbě vhodných potravin a vyvarovat se všech potravin, které obsahují hodně soli. Mezi ně patří např. uzeniny, některé sýry, slané tyčinky, smažené brambůrky, konzervy, instantní jídla nebo průmyslově vyráběné saláty.

Co bychom naopak do našeho každodenního jídelníčku zařadit měli, jsou potraviny bohaté na draslík. Draslík pomáhá vodě dostat se do buněk tam, kde je ho potřeba, a proto bychom měli volit ideálně tyto potraviny: zeleninu (především brokolici), banány, meruňky nebo pomerančovou šťávu.

Stavějte na vápníku

A na co bychom rovněž neměli nikdy zapomínat, je dostatečný příjem vápníku, který je pro naše tělo důležitý. Vápník je obsažen především v mléku a mléčných výrobcích, ideální je jeho příjem také z tvrdých sýrů. Protože ale některé tyto sýry mohou obsahovat značné množství soli, je dobré je kombinovat s mléčnými výrobky méně slanými, jako jsou např. jogurty, tvaroh, smetanové sýry nebo žervé.

Pomoc z lékárny

Pomoci mohou také doplňky stravy, jako je bylinný koncentrát z Aloe Vera nebo tablety celluloss s obsahem vitamínu C a železa. Pomáhají při procesu eliminace odpadových látek a při obnově přirozené rovnováhy vody v organismu, což pomůže i ke zlepšení vzhledu pomerančové pokožky.

TRÁPÍ VÁS OTEKLÉ NOHY?

  1. Nejčastěji jde o problém v žilním systému. Až 40 % žen trápí křečové žíly neboli varixy.
  2. Za horkého počasí však mohou nohy otéci i zdravým lidem. 
  3. Ohroženi jsou hlavně jedinci s nadváhou nebo ti, kteří bez pohybu dlouhou dobu stojí nebo sedí.
  4. Zvláště rizikové jsou pak dlouhé cesty autobusem nebo letadlem.

Meghan Markleová je nejmocnější módní ikona roku | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama