reklama

Přestaňte si sahat na obličej. Zvyk, který oceníte i po skončení karantény

Kolikrát za den si sáhnete na obličej? Nevědomky to děláme téměř všichni. Jde o zlozvyk, kvůli kterému se teď nejen můžete nakazit koronavirem, ale obecně škodí i vaší pleti. Není ale jednoduché se to odnaučit.

Foto: iStock

Dávno předtím, než vypukla epidemie COVID-19, se na tomto pravidlu shodovali všichni dermatologové. Nesahejte si na obličej, pokud chcete mít zdravou pleť. Možná vás za dotyky tváře a opřenou hlavu o dlaň trestali doma, možná jste tohle nařízení úspěšně ignorovali. Dnes je ale vše jinak, sahat si na tvář se může opravdu vymstít.

O mytí rukou se teď mluví neustále. Jak dlouho, jak často. Je jasné, že na rukou se shromažďuje obrovské množství mikrobů, a i kdybychom si je drhli neustále, úplně čisté nebudou nikdy. Když si k tomu připočteme, že sliznice očí, nosu a rtů jsou pro viry nejotevřenějším prostředím, je jasné, proč ruce a tvář prostě nejdou dohromady.

Je těžké s tím přestat

Podle statistiky univerzity v německém Lipsku si nevědomky saháme na tvář průměrně 16-25krát za hodinu. Proto je potřeba větší všímavosti ve chvíli, kdy se chystáme tváře se dotknout. Psychologové radí, abychom pokaždé, co si chceme sáhnout na obličej, místo toho sáhli na druhou ruku a lehce se poškrábali. Tím se jeden automatický zvyk nahradí druhým.

Zabavte své ruce

Nejsnazší způsob, jak si přestat sahat na obličej, může být dotýkat se něčeho jiného. Třeba vytáhněte náramek z korálků (nebo si ho v karanténě vyrobte) a projíždějte korálky pokaždé, co budete mít opět nutkání tváře se dotýkat. Nezapomeňte ani tento předmět pravidelně čistit a mýt si ruce.

Pomocníci

Používejte výrazné mýdlo nebo krém na ruce. Až budou vaše ruce zase blízko obličeje, tak ucítíte vůni přípravku a dojde vám, čeho máte nechat. Dejte také pozor na kontaktní čočky. Ačkoliv je jasné, že si před aplikací ruce důkladně umyjete, omezte kontakt s očima a v karanténě používejte raději brýle.

Dámy si vyměňovaly prádlo. Výzvu si užila i Jennifer Lopezová | Video: Instagram, TikTok, Twitter, Facebook
reklama
reklama
reklama