reklama

Posilování problémy břicha jen zhorší, říká lékařka

Jak vám pomůže rehabilitace odpovídala primářka Tomanová.

Foto: Thinkstock

Klouby, šlachy, záda - ptali jste se primářky Tomanové, odbornici na rehabilitaci.   

Potíže s pohybovým aparátem trápí podle průzkumů 60 až 70 % dospělých Čechů (ano, i Moravanů).  Ideální je jim předejít správným cvičením a celkovým životním stylem. S následky sedavého zaměstnání, sportu nebo úrazu vám může pomoci správná rehabilitace..

Nové metody rehabilitace

Nejvíce lidi trápí bolavá záda, a proto také nejvíce dotazů směřovalo k této  problematice. "Bolesti krční páteře jsou problémem dnešní civilizované společnosti a velký problém je to jak sedíme jak ,jak strnule pracujeme u počítače a jak nás často na každém velmi ničí stres. S tím vším můžeme zkusit pracovat, měli bychom se to pokusit alespoň trošku začít měnit," připomněla v dnešním on-line rozhovoru MUDr. Michaela Tomanová, primářka a ředitelka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí.

V oboru rehabilitace se v poslední době objevilo mnoho novinek, ať už jde o techniky, jako je například tejpování, nebo systémů cvičení a pohybů.

Doporučujeme: Rehabilitace: Umí zázraky? Někdy ano

Jednou z nejvýznamnějších je metoda Infinity. Systém, který vypracovala sama doktorka Tomanová a o kterém přednáší po celém světě, učí pacienty vnímat, koordinovat a ovládat své tělo. Je tedy vhodná pro pacienty trpící různými typy pohybových komplikací, ale je účinná i jako preventivní cvičení. Vhodná je i pro maminky po porodu, kterým pomáhá zpevnit svaly pánevního dna.

Na břocho radši necvičit?

Paní primářka detailně zodpověděla všechny kontkrétní dotazy, s nimiž jste se na ni obrátili.  Hodně z nich se týkalo kolene, které "odchází" čím dál mladším pacientům.  Podle MUDr. Tomanové se lze vyhnout poškození kolenního kloubu a tím i hrozící výměně  už v počínajících fázích, tím, že se synchronizují fukce svalů a vazivových tkání, a to nejen v oblasti kolen.

Náš tip:  Aby záda nebolela - 8 přírodních metod

Překvapivá byla její odpověď na rozestup svalů na břiše. "Je to problémem spíše starších lidí, ale může se objevit i po porodu. Nebezpečné je posilovat břišní svaly různými sedy - lehy, sklapovačkami a podobně, tím se problém může zhoršit. Pozor můsíme dát při zvedání těžších předmětů, ale v těhotenství i miminka, tělo by při námaza mělo být co nejvíce vyvážené a stabilizované."

Další odborné rady primářky Tomanové najdete pod článekm v celém on-line rozhovoru

Náš odborník

MUDr. Michaela Tomanová 

je primářkou a ředitelkou Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí. Ve své lékařské praxi se specializuje na problematiku nemocí pohybového aparátu. Na základě dlouholetých zkušeností u nás i v zahraničí vyvinula vlastní diagnostiku a posléze rehabilitační metodu pojmenovanou Infinity.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Bolí vás klouby a záda? Nemusí - je tu nová metoda!

Zlomené srdce je oficiální diagnóza. Dá se z něj zemřít

Video: Podívejte, jak se rodí císařským řezem!

Tereza Těžká: Je nás pět, mám třikrát víc lásky i trápení. Je mýtus, že nežárlíme | Video: DVTV, Daniela Písařovicová
reklama
reklama
reklama