reklama
 

Petr Havlíček radí: Jak kombinovat stravu s pohybem

Poradíme vám, jak správně propojit pestrou vyváženou stravu a vhodný pohyb, a tak zhubnout a držet se zdravého životního stylu.

Foto: Isifa/Thinkstock

Cvičíte a nehubnete? Jíte zdravě a kila pořád nejdou dolů? Přemýšlíte, kde může být chyba? Důležité pro zdravý životní styl je tyto dvě podstatné věci správně propojit.

Jak vhodně kombinovat pestrou a výživově hodnotnou stravu s adekvátním pohybem vám v dalším díle video seriálu Vím, co jím poradí odborníci na výživu Petr Havlíček a Karolína Hlavatá.

Udělejte si čas i na odpočinek

"Když už se jednou rozhodneme změnit životní styl, je potřeba nedělat změnu jednostrannou, ale zaměřit se na komplexní proměnu. To znamená nejen změnit jídelníček, ale přidat i správně zvolený sport a dostatek odpočinku," vysvětluje výživový specialista Petr Havlíček.

Vyvarujte se chyb

"S ohledem na výživu je důležité dbát na to, abychom měli správný poměr bílkovin, sacharidů a tuků," říká dietoložka Karolína Hlavatá. Ale i při dodržování těchto pravidel má mnoho lidí potíže dosáhnout kýženého výsledku. Jaké jsou podle odborníků nejčastější chyby?

Více rad a tipů o správné změně životního stylu se dozvíte na videu!


Jednostranné diety dlouhodobě nefungují

Drastické jednostranné diety nic neřeší. "U takto nastaveného režimu člověk většinou nevydrží a rychle se vrací k původním stravovacím návykům. A jojo efekt na sebe nenechá dlouho čekat," varuje Petr Havlíček. Důležité je nevrhat se do právě módních diet, jako je například tukožroutská polévka, ale najít si svůj vlastní přístup, který vám vyhovuje.

Velké omezení energetického příjmu je zbytečné

Na začátku režimu stačí snížit energetický příjem asi o 2000-2500 kJ. Také ke sportování přistupujte rozumně. Není potřeba se hned zničit. "Pro spalování tuků je optimální cvičit v pásmu 65-75 % své maximální tepové frekvence," doporučuje Hlavatá. Příliš vysoká intenzita cvičení totiž není pro spalování tuku efektivní.

Nepodceňujte příjem bílkovin

Při nedostatku kvalitních bílkovin může dojít k úbytku aktivní svalové hmoty, zpomaluje se bazální metabolismus, a především tuková hmota se nezmenšuje. Bílkoviny by měly tvořit 15 až 25 % z celkového denního energetického příjmu, sacharidy 45 až 55 % a tuky 30 %. Když chceme hubnout, měli bychom snížit příjem sacharidů a navýšit bílkoviny.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Jak v obchodě vybrat správné pečivo, radí Petr Havlíček

Na co se zaměřit u sýrů, radí Petr Havlíček

Na co se zaměřit při výběru šunky, poradí Petr Havlíček

Vloupání na přehlídkové molo. Pařížskou komičku vykázala až Gigi Hadid | Video: Reuters/AP
reklama
reklama
reklama