reklama
 

Nový trend: Na plastiku v 70 letech? Proč ne!

Plastickou operaci si dopřávají stále starší lidé. Je za tím jen povrchní kult mládí, nebo pochopitelná snaha dobře vypadat v každém věku? Odborníci vyprávějí - vy posuďte sami!

Foto: Isifa/Thinkstock

Plastickou operaci si dopřávají stále starší lidé. Je za tím jen povrchní kult mládí, nebo pochopitelná snaha dobře vypadat v každém věku? Odborníci vyprávějí - vy posuďte sami!

Trend českých žen (i mužů) užívat si života a dobře vypadat i ve zralém věku se v posledních letech promítá i do estetické plastické chirurgie.  Zatímco v roce 2006 si nechala "vylepšit" určitou část těla pouze 4 % českých pacientek starších 51 let, v roce 2010 to už bylo 26 % žen této věkové kategorie!

Víčka a tvář

Podle lékařů ovšem výrazně roste i počet pacientů v seniorském věku, tj. v 65, či dokonce v 70 letech! Obvykle přesně vědí, co chtějí. Zpravidla operaci obličeje a krku (facelift) nebo očních víček

 "Medicína jde dopředu, prodlužuje náš věk a díky celosvětovému trendu mladosti se snažíme po celý svůj život dobře a mladě vypadat a udržovat se v kondici," komentuje zájem starších pacientů o estetické úpravy těla vedoucí lékař  kliniky plastické chirurgie Perfect Clinic Roman Kufa.  

Jeho kolega, MUDr. Lukáš Frajer, dodává: "Zrovna nedávno jsem operoval víčka sedmašedesátiletému muži a kolega prováděl facelift u pacienta dokonce ve věku 78 let!"

Chtějí si užívat

Nárůst českých pacientů starších 51 let potvrdila studie serveru =-chirurgie.info. Z jejích výsledků také vyplývá, že roste celkový počet pacientů plastické chirurgie v České republice. 

Čísla pochopitelně souvisí s neustálým posouváním průměrného věku české populace, stejně jako s jejím zdravotním stavem. „Populace stárne, ale není nemocná," shrnuje Kufa.  Důležitou roli pochopitelně hraje také finanční situace pacienta.

„K nám chodí lidé, kteří jsou sociálně zajištění, mají své peníze vydělané například podnikáním a užívají si jich, anebo, a to se děje velmi často, jim operaci hradí děti," vysvětluje MUDr. Kufa dostupnost plastických operací pro seniory.  Podle něj vzrostl zájem o dárkové poukazy na plastickou chirurgii oproti minulým letům v průměru o 20 %

3 typy žen

Lékaři Perfect Clinic rozeznávají z hlediska věku i charakteru operací tři skupiny pacientek:

  • Ženy a dívky ve věku 18-35 let nejčastěji žádají zvětšení prsou, liposukci a operace nosu. Podle plastického chirurga Lukáše Frajera lze mladé pacientky ještě rozdělit na dvě specifické podskupiny. Jde jednak o mladé dívky, které od puberty touží po větších ňadrech a sotva dosáhnou plnoletosti, dělají vše pro uskutečnění svého snu. Na druhé straně se jedná o maminky ve věku 30+, které touží po návratu křivek těla před dětmi.  Nejčastěji mají zájem o modelace prsou a operaci břicha - abdominoplastiku a mini-abdominoplastiku.
  • Druhou velkou skupinou jsou klientky ve věku 35 - 45 let, kam pochopitelně zasahují i maminky po porodu. Kromě modelací prsou a abdominoplastik se v této kategorii upřednostňuje operace víček, labiaplastika, přetrvává zájem o plastiku nosu a nově se mezi top zákroky objevuje miniinvazivní operace obličeje Silhouette.  „Tenhle americký trend miniliftingů už proniká i k nám," říká Frajer z Perfect Clinic.
  • Horní věková hranice skupiny pacientek 45 + se stále posouvá. Klientky si vybírají z širokého mixu plastických zákroků, které odpovídají roli a postavení člověka, životnímu stylu i naturelu v kombinaci s tělesnou kondicí.  Převládá ovšem zájem o facelift a operaci víček. Naopak ubývá poptávka po operacích břicha a kvůli ztrátě elasticity kůže už nebývá většinou řeč ani o liposukcích.

Pro starší pacienty a pacientky je typické, že více než mladí o operaci přemýšlí a vše zvažují. „Ovšem když už se rozhodnou, většinou je změna naprosto na místě a vede k maximální spokojenosti," uzavírá MUDr. Kufa.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Plastická chirurgie - zvažujete operaci?

Vloupání na přehlídkové molo. Pařížskou komičku vykázala až Gigi Hadid | Video: Reuters/AP
reklama
reklama
reklama