reklama
 

Nejsme jako oni: Ženy musí cvičit jinak!

Jak dosáhnout cvičením sexy ženskou postavu? Rozhodně ne dřinou na strojích a zvedáním činek!

Foto: Isifa/Thinkstock

Při slově "fitko" se mnohým ženám vybaví jen svaly a těžká závaží. Ženské tělo přitom funguje jinak než mužské a při cvičení pro něj platí jiná pravidla. Tady je pár tipů, jak dosáhnout sexy ženské postavy díky cvičení!

Základním faktem je, že ženy bojují s tukem obecně více než muži. To je způsobeno přítomností ženských hormonů. Zato je pro ženské tělo daleko obtížnější si vybudovat svaly. Z tohoto důvodu není nutné se v posilovnách tolik týrat. Pro ženy je daleko efektivnější pracovat s vlastní vahou.

Vyberte si správně

Než se pustíte do jakéhokoliv cvičení, je třeba si ujasnit cíl. Chcete zhubnout nebo jen zpevnit tělo? Pokud je Vaším cílem hubnutí, vsaďte především na aerobní aktivity, při nichž začnete po dvaceti až třiceti minutách spalovat tuk. Důležité je sledovat tepovou frekvenci a čas, po který cvičíte.

Doporučujeme: Nejlepší a nejhorší cvičení k hubnutí: Umíte si vybrat?

Poměrně novým trendem je například kruhový trénink pro ženy. Ten střídá aerobní aktivitu s posilovací. V čem takový trénink spočívá? "Jak už z názvu plyne, v pomyslném kruhu jsou umístěna stanoviště, v nichž jsou posilovací stroje a zároveň místa pro aerobní cvičení. Ta pomáhají udržovat správnou tepovou frekvenci. Jeden okruh zvládnete za pouhou půlhodinku, čímž dosáhnete maximálního efektu za velmi solidní čas," prozrazuje Markéta Brožová z Contours, fitness pro ženy ve 30 minutách.

Hlavní výhody cvičení zaměřené na ženy

  • Cvičíte v přítomnosti žen
  • Hubnete rychle a efektivně
  • Zpevňujete všechny části těla
  • Tvarujete si sexy ženskou postavu
  • Relaxujete a načerpáváte energii

Cukry nebo tuky?

Aerobní cvičení můžete provádět i jinými způsoby. Zapište se na hodiny aerobiku, zumby či tance. U těchto typů cvičení budete také dobře spalovat tuky. Jen si dejte pozor na velké přetížení. Vaše tepová frekvence by neměla jít k maximu.

"Ideální frekvenci si vypočítáte snadno. Nejprve si zjistěte váš maximální puls. U žen se spočítá dle vzorce = 220 - věk. Abyste mohla spalovat tuky, je nutné udržovat frekvenci mezi 65 až 80 % maximální hranice. Proto výsledek vynásobte 0,6, což je výsledek spodní hranice a 0,8, čímž dostanete horní mez pulsu pro efektivní hubnutí. Pokud bude tep nad touto hranicí, nespalujete tuky, ale cukry," vysvětluje lektorka a majitelka Studia Fascinace Tereza Semrádová.

V jakou denní hodinu cvičit?

Podle Markéty Brožové z fitness centra pro ženy neexistuje jednoznačná odpověď. Vhodné je podle ní cvičit tehdy, kdy to vyhovuje nám samotným. Jediné, čemu bychom podle ní měli věnovat pozornost, je strava před cvičením. Platí zde přitom obecné doporučení vyhýbat se tučným a těžkým jídlům.


"Pokud cvičíte ráno, měli byste lehce posnídat. Ideální je banán, jablko či jogurt. S prázdným žaludkem byste jen riskovali úbytek svalů. Pokud člověk sportuje, nesmí zapomínat na jídlo a nejpozději hodinu před cvičením se zásobit energií ze sacharidů, aby ji pak tělo během cvičení nebralo ze svalů," upřesňuje Brožová.  Podle odborníků nesmíme zapomínat ani na vodu. Každé ráno po probuzení je důležité vypít alespoň sklenici vody.

Kdy uvidíte výsledky?

Pokud budete cvičit alespoň dvakrát týdně, výsledky můžete pozorovat již během několika prvních týdnů. Avšak ani správné cvičení nezajistí úspěch. "Jediné, co funguje dlouhodobě je celková a trvalá změna životního stylu. Neustálými dietami si pouze rozhodíte chod metabolismu, který je při hubnutí nutné nastartovat. To dokážete, pokud si jídlo rozložíte do šesti menších porcí a jíst budete každé tři hodiny. Tělo si bude méně ukládat a vy budete mít i více energie po celý den," uzavírá Tereza Semrádová. 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Diety: Která je pro vás nejhorší

Kdy je mládí definitivně v prachu?

Co udělá v těle borelióza? Nebezpečí na 8. stupni

reklama

Komerční tip

reklama