reklama

Jóga je pro každého. Vyberou si všichni!

Říká se, že veškeré jógy jsou okvětní lístky stejného květu. Přinášíme vám přehled stylů a druhů jógy. Mírně se mezi sebou liší podle cíle, kterého chtějí dosáhnout, ale prospívají všechny. Vyberete si i vy!  

Foto: Profimedia.cz

Jóga je v posledních letech velice populární a vyhledávané cvičení. Přináší užitek naší fyzické stránce,  ale přináší blaho i pro naši psychiku. Zkusíte to taky?

Cvičením jógy můžeme zpevnit svalstvo, protáhnout svaly a celkově posílit tělo. Velmi podstatný je všk také její účinek na zlepšení psychické stránky - poskytuje uvolnění, klid a napomáhá relaxaci. Cvičení jsou vhodná pro lidi všech věkových kategorií a libovolné fyzické kondice.

Říká se, že veškeré jógy jsou okvětní lístky stejného květu. Přinášíme vám přehled stylů a druhů jógy. Mírně se mezi sebou liší podle cíle, kterého chtějí dosáhnout, ale prospívají všechny. Vyberete si i vy!

Hathajóga

Slovo hatha je tvořeno ze dvou částí: slunce - ha, měsíc - tha.

Hathajóga je silovou formou jógy, ale není náročná jako třeba powerjóga či aštanga. Pozice se cvičí pomalu, s důrazem na provedení a správné dýchání. Hathajóga je vhodné cvičení pro dosažení dobrého zdravotního stavu. Mohou ji cvičit i osoby se zdravotním omezením, jako je vysoký krevní tlak, cukrovka, operované klouby, bolesti zad apod.

Aštangajóga

Jedná se o dynamický a fyzicky náročný druh cvičení jógy. Skládá se z přesně daného pořadí pozic vzájemně propojených tak, aby celek tvořil plynulou sestavu. Hodiny začínají a končí mantrami. Aštangajóga je fyzicky náročná, prospívá kondici, oběhovému a lymfatickému systému, odstraňuje svalové dysbalance, bolesti zad apod.

Vinyásajóga

Vinyásajóga je dynamický styl jógy, který již předpokládá základní znalost jógového cvičení. Vede k celkové regeneraci organismu.

Powerjóga

Powerjóga čerpá z hathajógy a aštangajógy. Cvičení je založeno na pravidelném opakování základních prvků a pozic a co je důležité - výdrží v nich. Jedná se o dynamickou formu jógy, při které zapojíme všechny svaly těla. Vzhledem k větší dynamičnosti je powerjóga vhodná zejména pro zdravé jedince.

Bikramjóga (Hot jóga)

Lekce Bikram jógy je přesný a dynamický 90minutový program 26 póz hatha jógy a dvou dýchacích cvičení ve vyhřátém sále na 42°C. Každá z těchto póz systematicky připravuje tělo na pózu následující, pořadí se nikdy nemění. Díky Bikram józe se předchází nemocem, zraněním a zpomalují se příznaky stárnutí.

Gravidjóga

Speciální cvičení zaměřené pro období těhotenství, s ohledem a citem pro tento stav. Praktikování gravidjógy pomáhá i jako příprava na samotný porod.

Jóga WORKOUT

Je to program, který komplexně řeší problémy související se zlepšením kondice, formováním těla a hubnutím. Nabízí velké množství pozic a sestav pro tvarování postavy. Pro větší intenzitu cvičení využívá posilovací gumu.

Nejedná se o jógu v pravém slova smyslu. Tento kondiční program pouze využívá pozice jógy.

Dance jóga

Dance jóga je spojením powerjógy, klasického baletu a moderních tanečních technik. Jednotlivé pozice jsou spojovány do sestav. Celek se cvičí na rytmickou hudbu.

Mimo klasické typy jógy stále vznikají nové a nové druhy jógových cvičení, z nichž má každý možnost vybrat si ten nejlepší a nejvhodnější právě pro sebe.

více na Zdravě

--------------------------------------------------------------------------------

Jóga pro vás v místě bydliště či zaměstnání.

Girstlová: Mnoho rodičů udělalo z dětí manažery čehokoliv. Umět řemeslo je hodnota | Video: Daniela Písařovicová
reklama
reklama
reklama