reklama
 

Jak správně cvičit? Poraďte se s trenérem on-line

Naučte se cvičit lépe a účinněji!

Foto: Isifa/Thinkstock

Začali jste makat v posilovně? Stop! Posilovny jsou pro kulturisty! Začněte cvičit účinněji.

Mnoho odborníků tvrdí, že za nárůstem problémů s klouby a s páteří zády u mladých lidí stojí často móda "chodit do posilovny"  - zkrátka nevhodné cvičení na strojích. Trenér a lektor Jiří Kalina vám poradí, jak si vylepšit kondici a/ nebo zhubnout.

Cvičte vlastní váhou

Existují totiž šetrnější formy pohybu, které navíc přinesou i lepší výsledky a nebudou tolik zatěžovat pohybový aparát. U mnoha lidí při cvičení se stroji dochází k přerušení svalových souher, které potom nefungují v běžném životě. Následkem je bolest.  Po problémech s páteří přichází někdy dokonce nevratné poškození, jako jako je výhřez ploténky. U kloubů je zase riziko výrazně vyššího opotřebení, poškození vaziva a nemocí, jako je artróza

Doporučujeme: Dnes běhá každý trotl. Odborník varuje před přetížením

Je známé, že než vás "pustí" na stroje, měl by cvičitel zkontrolovat, jak jste na tom se zády a hlubokým svalstvem, abyste si neuškodili. Pokud zjistí rezervy, měl by vás zdvořile odmítnout a pozvat znovu až tehdy, až si posílíte páteřní svalstvo.

Jenže, ruku na srdce, kdy jste se setkali s takovým přístupem? Naopak, většinou vás povzbuzují "makej, makej", nebo světácky "no pain, no gain" - bez bolesti není výsledek. To je ale špatně. Ze zdravotního hlediska je mnohem prospěšnější posilování s vlastní váhou těla. Především proto, že je pro lidské tělo je přirozenější než cvičení na strojích.

Jak se to dělá a co vám to přinese, na to se můžete ptát v on-line rozhovoru známého odborníka na pohybové aktivity.

Ptejte se on-line právě teď

On-line rozhovor s Jiřím Kalinou začne v úterý 13. ledna ve 12 hodin a potrvá přibližně 60 minut. Své otázky můžete začít posílat hned, odpovědi sledujte v příslušném čase na našem webu.

Zájem je obvykle tak velký, že naši odborníci ve vyhrazeném čase ani při nejlepší vůli nestihnou zodpovědět všechny otázky. Proto se vždy podívejte, zda v odpovědi na otázku jiného čtenáře nenajdete radu i pro váš problém, pomocí tlačítka "všechny položené dotazy" dole pod článkem.

Náš odborník

Jiří Kalina

Profesionální fitness trenér a lektor se zaměřením na korektivní cvičení. Zaměřuje se především na zdravotně - funkční trénink se  soustředěním na aktivaci středu těla (CORE), kompenzační tréninky sportovců i nesportovců a sestavování komplexních pohybových programů vytvořených na základě diagnostického rozboru. Důraz klade na nejnovější metody prevence a léčby pohybového aparátu.

Nasbíral řadu certifikátů z odborných kurzů a seminářů. Je zakladatelem a hlavním lektorem školícího centra budoucích instruktorů Yoda institut. Dlouhodobě se věnuje přednášení na vzdělávacích kurzech a seminářích pro širokou veřejnost, sportovce a trenéry v oblasti fitness a rehabilitace.  

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Klouby dostanou zabrat. Které přípravky pomohou?

Zaklapávání budíku škodí. Víc, než tušíte

Dobré srdce? Žádná charita, myslete na sebe!

Něžné detaily i nečekaná jednoduchost. Top manikérkou Instagramu je Tina Goldsteinová | Video: Instagram/Betina Goldstein
reklama
reklama
reklama