reklama
 

Jak si zlepšit imunitu ve čtyřech krocích?

Jak si snadno zlepšit imunitu? Stačí jen čtyři kroky.

Foto: Thinkstock

Podzim je nejen obdobím padajícího listí, ale také dobou chřipek, angín a rýmiček. Abyste se jim letos konečně vyhnuli, je třeba posílit organismus a imunitu. Jak se to dělá?

Přechod z léta do podzimu představuje značnou zátěž pro imunitní systém, který v našem těle tvoří jakýsi obranný mechanismus, který chrání naše zdraví. Pokud je oslabený, jsme náchylnější k různým onemocněním. Následující rady vám pomohou udržet vaši imunitu v kondici.

Krok č. 1: Nadopujte se antioxidanty

Antioxidanty omezují aktivitu volných radikálů a neutralizují jejich účinky. Svou činností významně přispívají k ochraně celého těla. Mezi tři hlavní antioxidační vitamíny patří vitamín C, vitamín E a beta-karoten.

Doporučujeme: Chybí vám imunita? Povzbuďte ji léčivými houbami

Najdete je především v ovoci a zelenině. Jejich výborným zdrojem jsou domácí ovocné šťávy, ty obsahují vysoké procento vitamínů, enzymů a jiných zdraví prospěšných látek - na rozdíl od různých džusů zakoupených v obchodě, u kterých nevíte, z čeho byly vyrobeny. Pečlivě však vyberte i přístroj pro výrobu šťáv - ty, které fungují na principu pomalého lisování, zachovají ve šťávě všechny vitamíny a enzymy a získáte z nich více šťávy.

Další antioxidanty posilující imunitu jsou selen a zinek, které též naleznete ve stravě, například v drůbežím mase, oříškách, fazolích, rybách a celozrnném pečivu. Dalším zdrojem jsou pak bylinky jako rozmarýn, máta, šalvěj, a zelený čaj.

Krok č. 2: Udržujte střevní mikroflóru v rovnováze

Zapomínat byste neměli ani na to, že základem obranyschopnosti jsou dobře fungující střeva. Jako podpůrný prostředek pro správnou obnovu bakteriální mikroflóry fungují probiotika. Ta nejsou ničím jiným než živými mikroorganizmy, které příznivě ovlivňují zdraví, pokud jsou podávány v dostatečném množství.

Ovlivňují ho tím, že působí příznivě na zažívání a stimulují přirozenou obranyschopnost organismu. Proto bychom měli pravidelně konzumovat potraviny s jejich obsahem, a to především v období, kdy řádí chřipka, a také při užívání antibiotik, která dokáží rovnováhu střevní mikroflóry snadno rozhodit. Probiotika jsou nejvíce obsažená v mléčných výrobcích jako kefír a jogurt, nebo se dají koupit přímo v lékárně ve formě potravinových doplňků.

Krok č. 3: Hodně spěte

Kvalitní spánek a jeho pravidelný režim udržuje tělo v kondici. Během noci probíhají různé fyziologické procesy a dochází k procesu regenerace.

Mohlo by se zdát, že jde o stav naprostého klidu, avšak spící mozek překypuje aktivitou. Kromě snění pomáhá při čištění odpadních látek, regeneruje paměť, odstraňuje únavu, dále se během něj regenerují nervy, hojí se rány a posiluje organismus.

Nekvalitní a nedostatečný spánek proto tělo výrazně oslabuje a zvyšuje riziko onemocnění. Mimo to nedostatek odpočinku může ohrozit i naše srdce a způsobit bolesti hlavy, deprese, nevýkonnost a podobně. Proto se zbytečně nepřepínejte a dopřejte si kvalitní relax. Pokud se vám nedaří posilňujícího spánku dosáhnout pomocí pravidel takzvané spánkové hygieny, můžete zkusit účinky bylinek, ať už ve formě čajových směsí, nebo ve formě kapslí, v nichž je koncentrace bylin mnohonásobně vyšší.

Krok č. 4: Otužujte se

Otužování je starý dobrý způsob, jak účinně zvýšit obranyschopnost organismu. Pomocí něj si totiž tělo vybuduje jakousi bariéru, která ho bude chránit při útoku zákeřných virů a bakterií. Ovšem pod pojmem otužování si nepředstavujte vyběhnout polonahá na mráz.

Náš tip: Otužování miminek? Začít můžete už v roce dítěte!

Vše musí být prováděno správně, postupně a pravidelně. Důležitý je pohyb na čerstvém vzduchu. Neseďte pouze v přetopených místnostech a spěte při otevřeném okně. Navštěvujte sauny a začněte se ráno sprchovat vlažnou vodou, postupně pak snižujte teplotu. Zbytečně se nenabalujte a místo jednoho tlustého svetru zvolte raději více tenkých vrstev, které můžete podle aktuální teploty odkládat.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Jezte jídlo podle barev, pomůžete celému tělu

7 nejodolnějších skvrn. Co na ně platí?

Láska v 80: Dojemné video, které bourá internet




Něžné detaily i nečekaná jednoduchost. Top manikérkou Instagramu je Tina Goldsteinová | Video: Instagram/Betina Goldstein
reklama
reklama
reklama