reklama

Horší stravování a nebezpečně časté sportování. Návrat mezi lidi vyžaduje pravidla

Dlouhé cestování do práce

To, co se rovněž v souvislosti s návratem zpět do kanceláří změnilo, je dojíždění do práce. Zatímco jsme se v době home officů po probuzení mohli přesunout jen pár kroků k pracovnímu stolu, v období, kdy už se dojíždí do kanceláře, mnozí lidé tráví svůj čas v autě na cestě za prací. S tím souvisí další bolesti páteře kvůli povolenému zádovému svalstvu a nevhodnému sezení.

Jak podotýká certifikovaná fyzioterapeutka Jana Uchytilová, vhodným řešením je si na sedačku do auta nainstalovat jednoduchou a slabou bederní opěrku. "Pomůže zafixovat oblast beder v přirozeném zakřivení a tím pádem srovná i horní úseky páteře. Pokud máte vsedě bederní páteř chybně nastavenou (většinou do vyhrbení),vše, co je nad ní, je též špatně," podotýká odbornice s tím, že takovou opěrku v širším provedení oceníte i u pracovního stolu. Na výrobu takových opěrek se v době pandemie vrhla i malá rodinná firma Mamma Lenny, která podpory páteře šije ručně a v různých designech.

"Dobře vybraná a umístěná bederní opěrka funguje tak, že když se do ní opřete, máte relaxované svalstvo dolní části zad, páteř je podepřena ve správné křivce a vy se v klidu můžete soustředit na práci nebo řízení. Aby tělo úplně nezahálelo, je vhodné občas si poposednout na přední část sedáku židle a pár minut držet páteř aktivně bez opory, abychom zapojili svaly, které předtím odpočívaly," dodává Uchytilová.

Další zajímavé články

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

reklama
reklama
reklama