reklama

Dlouho to přehlížíme, pak jde ale o zdraví. Jak poznáte, že jde o mentální vyčerpání

Nejdříve přijde únava, pak vnitřní neklid, a jakmile se k tomu přidá i špatný spánek nebo deprese, roztáčí se kola hazardující s naším zdravím. Co mentálnímu vyčerpání předchází, jaké indicie nám tělo dává, abychom nebezpečný stav rozpoznali, a hlavně jaké metody pomohou, aby nedošlo k nepříjemnému kolapsu?

Prohlédnout grafiku
Foto: iStock

Symptomy jsou podobné jako "obyčejná" fyzická únava, ale namísto svalů jde o mysl a vnitřní klid. Mentální vyčerpání přichází plíživě, zejména kvůli nedostatečnému času na uklidnění a relax. Jak poznat, kdy jde už o závažný stav, a jak ho zvrátit? 

Psychické vyčerpání se dostavuje v momentě, kdy se máte soustředit na psychicky náročný úkol, a i kdyby jste se stavěli na hlavu, nedaří se vám dělat vše tak, jak jste byli standardně zvyklí. Jako by váš mozek nemohl "nastartovat". Není ale divu: pracovní napětí, péče o děti, domácnost nebo stárnoucí rodiče mohou vést k psychickému vyčerpání, které často přehlížíme. Není totiž nijak vidět, nevykazuje žádné modřiny a ani nebolí. Přitom může mít markantní důsledky. 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

reklama
reklama