reklama

Co děláme špatně, že jsme na jaře tak unavení?

Co děláme špatně, že jsme na jaře tak unavení? Pět tipů, jak se dostat zase do formy.

Foto: Isifa/Thinkstock

A je to tady. Slunce svítí, obloha je modrá, a my, místo abychom vesele skotačili, se sotva ploužíme. Jarní únava!

Jako diagnóza sice oficiálně neexistuje, ale naše tělo si stejně dělá co chce. Nebo spíš, co nechce, protože fungovat musíme i tehdy, když se nám chce jen tak ležet a zírat do pučící zeleně. Tady je pár tipů, jak se dát zase do kupy.

Poslouchejte svoje tělo

Únavu "nepřerážejte" silou ani pomocí povzbuzujících prostředků. Litry kávy a energetických drinků z nás sice možná vydolují poslední zásoby energie, ale zanechají tělo zpustošené a vyčerpané ještě víc. Dalším stupněm pak často bývá syndrom vyhoření a chronický únavový syndrom. První pomoc najdete ve své posteli - prostě spěte co nejvíc, protože ve spánku v organismu probíhají regenerační a ozdravné procesy.

Doporučujeme: Jaro: Kde vzít energii a vitalitu?

Pokud Vaše únava trvá více než šest týdnů, je vhodné navštívit doktora. Můžete totiž trpět onemocněním štítné žlázy, depresí chudokrevností nebo některým z výše zmíněných syndromů.

Zbavte se alergií

Alergie je vlastně zánět v těle a proto organismus dál vyčerpává. Předjaří a jaro je ale dobou, kdy se alergie projevují nejčastěji. Spokojit byste se neměli s volně prodejnými léky, které na pár dní zastaví chronickou rýmu nebo kašel. Už proto, že se tímto způsobem můžete dobrat až k astmatu. Navíc tak problém vůbec neřešíte, jen odsouváte. Chce to vyšetření a speciální léky, vhodné právě pro vás.

Čerpejte energii ze slunce

Vitamin D, který získáváme mimo jiné právě ze slunečních paprsků, by se neměl podceňovat. Lékařské studie dokázaly, že jeho nedostatek má vliv nejen na naše fyzické, ale i psychické zdraví. Nízká hladina vitaminu D může mařit naši snahu o prevenci před chorobami jako je migréna, deprese či dokonce rakovina. Vynasnažte se tedy trávit co nejvíce času na čerstvém vzduchu. Sami po pár dnech uvidíte, že budete oplývat energií a vaše nálada se viditelně zlepší. Pozor si ale dejte na opalování - jarní slunce je nejostřejší a nejvíc škodí naší kůži.

Podpořte cirkulaci lymfy a krve

Díky zdravému otužování nebo sauně můžete docílit zlepšení k cirkulaci lymfy a krve v organismu. Podpoříte tak oslabenou imunitu. Pomohou vám s tím správné enzymy. Najdete je v hitu poslední doby - zeleném ječmeni, nebo ve volně dostupném léku Wobenzym. Dopřejte si také co nejvíc vitamínů. V bůčku je nenajdete, správný jarní jídelníček je proto plný ovoce a zeleniny. První jarní byliny pomáhají obranyschopnosti těla, určitě je dobré vyzkoušet pampeliškové listy, pažitku, hrachové výhonky nebo řeřichu, kterou si snadno vypěstujete sami doma na okně.  

Skoncujte s neřestmi

Kdy jindy, než teď na jaře, kdy všechno začíná vonět, žít a zářit barvami, by měl člověk přestat s kouřením, nadměrným pitím alkoholu a věčným povalováním před televizí? Zdraví pohyb pomáhá při jakémkoliv ročním období. Na jaře by se vaše aktivita  měla zvýšit pro odbourání tuků, které tělo automaticky nabralo při těžší zimní stravě a přípravě na studenější měsíce

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Test: Umíte zrušit jarní únavu?

Dobrá zpráva pro starší matky: Delší mládí i život

Jednoduché cviky vás zbaví bolesti kolen

Melanie slaví 50 let. Tady jsou její největší maléry v úřadu první dámy USA | Video: Reuters, Associated Press
reklama
reklama
reklama