reklama
 

Čím ženy nejvíce ubližují svému tělu?

Těžké tašky, lodičky, nevhodné džíny. Drobnosti, kterými si ženy ničí zdraví.

Foto: Thinkstock

Některé ženy se bez vysokých podpatků neobejdou, jiné tahají denně těžké nákupy nebo ráno oblékají extrémně těsné džíny. Všechny tyto drobnosti tělu škodí. Na co si dávat pozor?

Kupujeme si bio výrobky, drahou kosmetiku, která není testovaná na zvířatech, ale vůbec si nevšímáme malých zlozvyků, které nám ničí zdraví. Víte, že...

Vysoké podpatky

Nosit či nenosit?  Lékařské studie ukazují, že vysoké podpatky mají za následek tvrdnutí achilovy šlachy a zkracování lýtkových svalů. Časté obouvání vysokých bot způsobuje bolesti zad, vbočené palce a zboření klenby.

Doporučujeme: 5 nejtemnějších tajemství, jež mají ženy před manžely

Podpatky dokonce zvládnou zdeformovat celý postoj těla. Váha se přenáší na malou část, což je špička, tělo pak špatně zvládá rovnováhu a musí používat jiné svaly či případně namáhá kolena, kyčle či bedra. Nejvíce trpí dívky, které na obuv nejsou zvyklé, v takových případech hrozí výron či v nejhorším zlomenina kotníku.

Jak ověřit, že jsou vaše achilovky v pořádku? Sedněte na "bobek" a v případě, že se zadeček nedostane dostatečně nízko, aby plosky nohou zůstaly přilepené k zemi, zcela jistě je něco v nepořádku.

Těsné džíny

Pokud se každé ráno snažíte nasoukat do těsných kalhot, raději okamžitě přestaňte. Lékaři dokonce popsali na webu BBC případ, kdy žena přišla dočasně o cit v chodidlech, a za vším byly těsné džíny, v kterých několik hodin uklízela v podřepu, až ji přestaly nohy poslouchat a ona upadla.

Dokonce i oblečení může způsobit vážné zdravotní problémy. V případě těsných kalhot dochází k lokální ischemii (nedokrvení), čímž se zvýší tlak v jednom místě. Silné nedokrvení poškozuje i nervy.

Lékaři potvrzují, že upnuté džíny mohou způsobovat pálení žáhy či píchání v oblasti stehen. Navíc by žádná z vás nechtěla poškodit intimní partie, což se třením těsné látky snadno stane.

Sezení s nohou přes nohu

Nepatrný a malý pohyb. Nevěřili byste, jak moc škodí páteři. Díky dávání nohy přes nohu dochází k vychýlení páteře a skoliotickému držení těla. Věřte, že nejde o přirozené sezení a zatěžkáváte jen jednu stranu. Jako malý test zkuste podobně sednout na velký míč, zcela jistě spadnete na zem, protože váha těla není rovnoměrně rozložená.

Nošení kabelky na jedné straně

Postavte se před zrcadlo a pověste na rameno kabelku. Všímejte si, co rameno udělá, začne se zvedat, aby zvládlo udržet váhu. Časem vám ochabnou lopatkové svaly, které v této poloze nejsou vůbec zaměstnané. Může se stát, že se vám záda velmi brzy zablokují nebo se vám zatočí hlava, protože při podobném držení těla se nemohou zapojit hluboké dýchací svaly.

Ideální je samozřejmě batoh, ale úplně se nehodí k lodičkám, že? Když už kabelku potřebujete nosit, střídejte ramena, stáhněte lopatky k sobě, extrémně se nevyprsujte, ramena tahejte dolů a dýchejte pravidelně do břicha.

Špatná velikost podprsenky

Sáhněme si do svědomí, která z nás řeší správnou velikost a tvar podprsenky? Většinou bereme ty, v kterých se cítíme dobře. Špatně padnoucí prádlo ale může vést k problémům s držením těla, nedostatečnému krevnímu oběhu, k dýchacím problémům či podráždění pokožky.

Během života se tělo mění, s ním bohužel i poprsí. Nezapomínejte se pravidelně měřit a přizpůsobovat podprsenku aktuálnímu stavu poprsí.

Těžký nákup

Je jasné, že občasné nošení nákupu nikoho nezabije, ale řekněme si rovnou, tělo žen není určené pro tahání těžkých věcí. Určitě raději o větší nákup poproste partnera. V případě, že domů těžkou tašku nesete, střídejte ruce a opět se narovnejte a stahujte ramena dolů, aby nedošlo k ochabení mezilopatkových svalů.

Na něžná pohlaví dokonce pamatuje i zákon, který vydalo ministerstvo zdravotnictví, jenž upravuje maximální možnou váhu na nošení v práci. V ruce smí ženy zvedat a přenášet balíky do 15 kg.

Stahovací kalhotky

Schovají vaše faldíky, ale přidají několik zdravotních problémů. Zvýšený tlak na spodní část břicha může přispět k zánětům, pálení žáhy, vředům a v krajních případech i rakovině jícnu. Prádlo svírá žaludek a neumožní vám dostatečně se nadechnout, což může vést k hyperventilaci.

Krátká trička a sukně

Určitě si říkáte, že nejste puberťačky, abyste v chladnějším počasí nosily krátká trička, ale ono stačí mít bokovky  a těsnější košili, která při pohybu klouže po zádech a rázem jsou ledviny odhalené. A kdo nezažil, neví, co za šílenou bolest je zánět močových cest či vaječníků.

Drastické diety

Ano, na ty jsme my opravdu skutečné přebornice. Buď hřešíme s kýblem zmrzliny, nebo raději nejíme vůbec. Tím naše tělo donutíme, aby si v době "hubnutí" dělalo zásoby a nepustilo žádné kilo dolů. Následkem těchto pokusů je úplně zastavený metabolismus.

Rozběhat ho je velmi těžké. Musíte být hodně trpělivé. Jezte pravidelně malé porce a ještě k tomu přidejte nějaké spalovací sporty jako běh, jízdu na kole nebo plavání.

Náš tip: 8 vražedných slov, která ženy používají. Pozor na ně!

Hladověním nic nespravíte, naopak si zaděláváte na pořádný jo-jo efekt. Když budete dělat diety nárazově, zblázní se vám nejen trávení, ale čeká vás i žlučníkový záchvat ve chvíli, kdy si vezmete do pusy něco mastnějšího. O vředech a zácpě ani nemluvě.

Kterou ze jmenovaných věcí přehlížíte vy? Napište nám v diskuzi pod článkem.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Hubnutí po padesátce: Triky, které pomohou

Rozdíl mezi špekáčkem a buřtem: Jak poznat kvalitu?

5 skvělých obědů jen s rychlovarnou konvicí


Růžový indiánek, červená smršť i jedovatá zelená. Sledujte nepovedené róby z Grammy | Video: Reuters

Mohlo by vás zajímat

reklama

Komerční tip

reklama