reklama
 

Aby to šéf nepoznal: Zacvičte si v kanceláři

Cvičte tajně v práci. Neponičíte si ani účes, a přitom prospějete zádům i kloubům.

Foto: Isifa/Thinkstock

Neztrácejte čas ve fitku, cvičte rovnou v kanceláři. Nemusíte obětovat obědovou pauzu, nebudete potřeboval sprchu a nezničíte si ani makeup, takže si toho okolí nemusí vůbec všimnout.

Vy však budete mít dobrý pocit, že jste i při sedavém zaměstnání protáhla záda a končetiny a pomohla tak předcházet jejich bolesti.  U lidí, kteří mají nedostatek pohybu, postupně dochází k ochabnutí svalstva a zkracování vazů i šlach. Cvičení u psacího stolu je prima, ale přece jen k němu přidejte přirozený pohyb na čerstvém vzduchu.

Co a jak cvičït v kanceláři?

Určitě víte, že je dobré využít každou možnost pro změnu polohy i pro kratší procházku - místo mailů, posílaných o dva stoly vedle, si za kolegou radši dojděte. A ještě radši si udělejte výlet o patro výš - chůze po schodech je účinná i pro hubnutí.

Doporučujeme: Co zbaví bolesti každá záda: Vyberte si postup sami

Pak máte ještě další možnosti:

  • Přímo u stolu se můžete točit na židli. Zvedněte nohy a pohybem boků se otáčejte. Posílíte bederní svalstvo a poděkuje vám i objem vašeho pasu.
  • Vždycky, když se ze židle zvednete, udělejte si pár polodřepů. Uvidíte, jak jsou účinné: nadzvednout zadek, vstát, zase se posadit.
  • Až budete čekat u kávovaru, věnujte chvilku zakopávání nohou. Jednu po druhé, a co nejvýš! Protáhnete svaly i šlachy. Užitečné je to i kvůli trénování rovnováhy.
  • Taky u kopírky nestůjte jen tak nečinně. Opřete se rukama o ni nebo o zeď, a zkuste pár "dámských kliků". Posilují prsní svaly a pokud udržíte záda rovně, tak i páteř.
  • Půjdete-li s notebookem na jednání, využijte ho místo činky. Má přesně tu správnou váhu, takže zvedání v jedné a pak i ve druhé ruce vám půjde skoro samo.

Jak si uchovat zdravou páteř a klouby?

Chcete-li skoncovat s nepříjemnými problémy postihujícími páteř a klouby, je na čase začít se řídit jednoduchými pravidly. Díky kterým se vaše obtíže zaručeně zlepší: 

Nepodceňujte obuv: Vysoké podpatky sice vypadají na noze moc hezky, ale způsobují také vadné držení těla. Navíc dochází k přetěžování kloubů, svalů, vazů i chodidel. Ani celodenní nošení sportovní obuvi není příliš vhodné. Ideální je střídat boty podle účelu a dávat přednost širokému podpatku cca 4 cm vysokému.

Seďte správně:  Většina z nás sezením tráví poměrně velkou část dne, proto je nesmírně důležité, na čem a jak sedíme. Při správném sezení by měla být kolena ohnutá do pravého úhlu a celá plocha zad opřená o opěradlo židle. Pokud sedíte u počítače, dávejte si pozor na to, aby monitor byl rovně před očima. Každé dvě hodiny je pak vhodná 15 minutová pauza na protáhnutí.

Hlídejte si hmotnost: Není žádnou novinkou, že nadbytečná kila výrazně zatěžují organismus, důsledkem jsou pak bolesti kloubů a páteře. 

Jak si kdo ustele... Spánek je třeba si naplno užít, aby duše načerpala ve spánku energii, kterou ve dne vyživuje tělo. Proto je důležitá kvalitní matrace a pod hlavu malý plochý polštářek nebo polštářek pod krk, třeba naplněný pohankovými slupkami. Při spánku je důležité, aby měla páteř oporu i v místě krčního prohnutí.

Co jedí naše záda?

Důležitý je dostatečný příjem vápníku, hořčíku a dalších minerálních látek, které se podílejí na tvorbě kostního minerálu. Bohatým zdrojem vápníku jsou mléko a mléčné výrobky, ale také třeba brokolice a mák. Výhodné je užívání kolagenu ve formě kolagenních peptidů, neboť podporují tvorbu kostního kolagenu, na který se minerální látky v kostech vážou. 

Pomáhají také regeneraci poškozených tkání kloubů a páteře. Vhodné je užívání potravinových doplňků, které podporují a zvyšují tvorbu kloubního kolagenu, jako je třeba Geladrink Forte. Podporuje pevnost chrupavek, meziobratlových plotének a kloubních tkání. Důležité je nezapomínat ani na doplňování tekutin - 70 % našich těl tvoří voda, která je právě pro ně nesmírně důležitá.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Bolesti zad se lze zbavit pouhým sezením. Nevěříte?

Angelina obětovala další kus těla. Zbytečně?

Jsou všechny kalorie stejné? Sledujte hodinky!

Něžné detaily i nečekaná jednoduchost. Top manikérkou Instagramu je Tina Goldsteinová | Video: Instagram/Betina Goldstein
reklama
reklama
reklama