reklama
 

Zbavte se rýmy a onemocnění dýchacích cest podle tradiční čínské medicíny

Trápí vás respirační onemocnění, jako jsou zápaly plic, záněty průdušek, nosní sliznice, nosohltanu, mandlí nebo časté rýmy? V chladných měsících bývají tato onemocnění velmi častá a nevyhýbají se ani dětem ani dospělým. Tak, co s tím? Než abyste polykali hrsti léků, zkuste medicinální houby a bylinné tinktury. Pomohou vám posílit imunitu a urychlit léčbu samotného onemocnění.

Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Žena.cz neovlivňuje jeho obsah a není jeho autorem.
Foto: Bigstock

Tajemství medicinálních hub

Léčivé houby jsou takové elixíry života. V období různých virových i bakteriálních infekcí pomáhají nemocem přecházet,  zkracují dobu rekonvalescence a rychle navrací zpět "do života". Jak to funguje? Houby účinně stimulují imunitní systém, čímž pomáhají předcházet onemocněním. Pomáhají v boji proti infekčním mikroorganismům a mírní příznaky provázející nemoci, rýmu, kašel a zahlenění. A které houby máme na mysli?

Božská Reishi proti kašli a na posílení imunity

Reishi patří mezi nejstarší medicinální houby vůbec a je nazývána "božskou houbou nesmrtelnosti". Ze všech hub nejvíce posiluje vitalitu, životní sílu a odolnost vůči vlivům vnějšího prostředí. Má velmi dobré účinky na plíce, dokáže transformovat hleny, čímž zastavuje kašel a dušnost. Léčí i průduškové astma a posiluje imunitní systém, a tak vás může jednou provždy zbavit neustálého kašlání a smrkání.

Přírodní antibiotikum Cordyceps

Cordyceps pomáhá nenásilnou cestou zbavit jakýchkoli respiračních onemocněních i dalších virových a bakteriálních infekcí. Řadí se mezi látky, které jsou označovány za přírodní antibiotika. Skvěle působí i proti astmatu, jelikož zabraňuje stažení průdušnice, a tím zvyšuje průtok vzduchu do plic.

Kam nemůžou houby, pusťte betaglukan

Když už nemoc vypukla a na houby je pozdě, neztrácejte hlavu, ještě je tu čistý betaglukan, který ve vyšších dávkách nastolí ve vašem organismu pořádek. Jedná se o unikátní přírodní komplexní polysacharidů, který podporuje obranné reakce organismu proti bakteriálním a parazitárním chorobám. Betaglukany je vhodné užívat během období s vyšší frekvencí infekčních onemocnění, při stresu nebo vysoké psychické či fyzické zátěži. Jsou vhodné i pro děti, jejichž imunitní systém teprve postupně vyzrává. Zároveň jsou ideální i pro dospělé, kteří jsou ve stresu, ale i pro starší osoby, u kterých imunita již není tolik výkonná.

Blahodárný Nosní vánek

Bylinná tinktura s poetickým názvem Nosní vánek kombinuje jedenáct bylinek, které se v tradiční čínské medicíně užívají po staletí k udržení průchodnosti nosních dutin. Rýma a ucpaný nos jsou na podzim a v zimě na denním pořádku, takže by tinktura neměla chybět v žádné domácí lékárničce. Pár kapek bylinek denně je to nejjednodušší řešení.

Síly vaší imunity vychází i z vašeho jídelníčku

Stravě a kvalitě potravin přikládá čínská medicína velmi velkou váhu. Naše tělo si pro správné fungování potřebuje vyrobit "palivo" (energii a krev), a k tomu potřebuje kvalitní potraviny.

Ale co je kvalitní strava? Jsou to potraviny, po kterých se budete cítit dobře. Naopak, pokud budete po jídle unavení, ospalí, nafouknutí, budete cítit tíhu, tlak nebo píchání v břiše, pak jste sáhli vedle a vaše slezina bude strádat. Právě dobrá funkce sleziny ve spolupráci s žaludkem totiž vytváří energii, která je zdrojem životní síly. Když slezina funguje dobře, pak jsou podle čínské medicíny silné i všechny ostatní orgány v těle.

Naučte se tedy konzumovat potraviny, které slezinu posilují. Na podzim a v zimě to platí dvojnásob. Ideální jsou veškeré obiloviny (jáhly, pohanka, celozrnná rýže, pšenice, oves, kroupy), luštěniny (čočka, hrách, fazole, sója), koření, které zahřívá (skořice, zázvor, koriandr, lékořice), vařené a dušené maso (hlavně bílé - ryby, drůbež), vařená a dušená zelenina (mrkev, cuketa a dýně, nejlépe oranžová Hokaido), silné vývary z drůbeže (obzvláště ze slepice, perličky, krůty) a jídla neutrální a nevýrazné chuti.

Obecně konzumujte především jídla delší dobu vařená a bohatá na energii, aby si z nich mohlo tělo vytvořit zásoby na zimu. Vhodné je jíst více ořechů, semínek. A hlavně nezapomínejte jíst v klidu, v sedě a pomalu.

www.MycoMedica.cz

reklama
reklama
reklama