reklama

Záhada "vlaku smrti": Řidič byl varován, ale nebrzdil

Monitoring z Aktuálně.cz pro deník Insider

Madrid - Strojvůdce, který řídil "vlak smrti," vykolejený ve středu večer u Santiaga de Compostela, je v nemocnici a hlídá ho policie.

Dvaapadesátiletý Francisco José Garzón je podezřelý z toho, že příliš rychlou jízdou v zatáčce zavinil nehodu, která si vyžádala osmdesát mrtvých. Jde o nejhorší tragédii na železnici v Evropě za posledních patnáct let. Španělské úřady upřesnily, že muž byl v pátek odpoledne zatčen a oficiálně obviněn ze spáchání trestného činu z nedbalosti. Policie ho začne vyslýchat.

Z dosavadních informací vyplývá, že rychlovlak Alvia vjel do prudké zatáčky před nádražím rychlostí 190 kilometrů za hodinu, přičemž povolená rychlost v tomto úseku je osmdesát kilometrů.

Španělské rychlovlaky mají na většině tratí zabezpečovací systém, který rychlost soupravy automaticky sníží v kritických místech. Na této trati ale tento systém podle deníku El País není. Vlak však údajně měl varovný systém, který strojvůdci připomene, že má zpomalit. Proč na varování Garzón nereagoval, zatím není jasné.

reklama
Doporučené recepty
    reklama