reklama

Svatý Valentýn: Jen vypočítavá náhražka MDŽ?

Konečně zase posílíme vztahy! Manželské i mimomanželské, samozřejmě. Nakoupíme srdce papírová, srdce jako polštářky, srdce čokoládová, stříbrná i zlatá. A růže taky nakoupíme a vymeteme slevomaty a koupíme valentýnský víkend pro dva s vířivkou, nebo alespoň valentýnskou romatickou večeři, nebo aspoň svíčky (ve tvaru srdce) nakoupíme…

Foto: Profimedia.cz

Konečně zase posílíme vztahy! Manželské i mimomanželské, samozřejmě. Nakoupíme srdce papírová, srdce jako polštářky, srdce čokoládová, stříbrná i zlatá. A růže taky nakoupíme a vymeteme slevomaty a koupíme valentýnský víkend pro dva s vířivkou, nebo alespoň valentýnskou romatickou večeři, nebo aspoň svíčky (ve tvaru srdce) nakoupíme…

Dar z nebes pro obchodníky

To se takhle před více než sto lety jeden americký krachující výrobce vánočních přáníček zamyslel, a dostal spásný nápad - obnovit tradici svatého Valentýna. Jeho firma do dvou let ztrojnásobila své zisky. Naši obchodníci nic moc vymýšlet nemusejí a někteří přiznávají, že své zisky během našeho valentýnského běsnění až zdesetinásobí. "Je to takový trochu sexy MDŽ," říkají marketingoví odborníci znalí českých tradic, "MDŽ v podvazcích!"

Historie Valentýna? Žádná romantika!

To, že ve starém Římě kněz Valentýn přišel 14. února o hlavu, neb tajně oddával mladé páry, přestože mužům bylo císařem Claudiem II. ženění zakazováno (ženatým se nechtělo válčit), to je dostatečně známo a není to příliš veselá historie. Některé prameny uvádějí, že je svátek odvozen ještě od jiné starořímské tradice. 

Všechny Honzovy příběhy si můžete přečíst ZDE >>

V jeho předvečer byly do "uren lásky" vhazovány lístečky se jmény mladých dívek, které si mladí muži losovali. Takto vzniklé páry se staly bez reptání na celý rok partnery. Popravdě nevím, zda by se dnešní vyznavači a vyznavačky Valentýna byli ochotni většinově vrátit k některé z těchto tradic, byť nepochybuji o tom, že by si někteří partnersky stagnující do fronty na losování stoupli.

Neuznávám. Ale kytku koupím…

Průzkumy hovoří jasně - 60% lidí v Česku svátek svatého Valentýna neuznává. Já tedy taky ne. Argumentujeme tím, že svátek v našich zeměpisných šířkách nemá tradici. Že i tam, kde tradici má, tato tradice vznikla uměle, jako prachsprostý podnikatelský záměr jednoho neúspěšného amerického výrobce vánočních přáníček, kterého jen ochotně následovaly tisíce dalších výrobců a prodejců nejrůznějších volovin. Prostě žádný Valentýn nebude! Tím končí racionální rozhodnutí.

Ale co řekne ta, se kterou jsme se tak hezky shodli, že je Valentýn úplná blbost, až se jí v práci kolegyně zeptají: "A co jsi dostala k Valentýnu?" A co když mi prostě ta moje odkývne pod neodvratitelnou silou argumentů, že je ten svátek tedy absolutní pitomost, ale tak nějak si v koutku duše říká, že třeba ne až tak absolutní... 

A tak koupím kytku, a asi i nějakou svíčku, a možná i nějaké to srdíčko, a taky si řeknu, že taková večeře by vlastně mohla být docela fajn, a jakkoli to ode mne tedy nikdo ani náhodou neočekává, stejnou náhodou dostanu na oplátku taky nějaké to srdíčko. A pusu. Jistěže Valentýnskou! A obávám se, že my, těch našich šedesát procent, kteří tedy vůbec, ale VŮBEC Valentýna neuznáváme, to nakonec uděláme všichni tak nějak podobně. 

Tak vám přeju, ať se vám Valentýn vydaří!

Zajímají vás další Honzovy příběhy, názory, postřehy?

Líbí se vám Honzovy příspěvky, které jste už četly na našich stránkách? Jste nadšené jeho zápletkami a komentáři žen a jejich (ne)pochopitelného světa? Pak by vás měl zajímat úspěšný humoristický román Jana Zlatohlávka s názvem "Hledám štíhlou ženu" i jeho volné pokračování s názvem "Jak jsem (ne)našel ženu". Obě knihy si můžete objednat přímo u autora na adrese [email protected] , který vám je rád zašle i s věnováním.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Valentýn netradičně: Nejlepší erotické stolní hry

Manželka mě nechce u porodu: Prý se mi zhnusí

Chvála pomalosti: Zastavte zběsilé životní tempo!

"Ti lidé nechápou, o co jde." Filozof Kroupa varuje před ukrajinskou kapitulací | Video: Tým Spotlight
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama