reklama
 

Ženy versus muži: Za co nejvíc utrácíme na internetu?

Konečně se to potvrdilo, také muži umí pořádně rozhazovat. Za nákupy na internetu nechají totiž ročně více peněz než ženy.

Foto: Isifa/Thinkstock

Konečně se to potvrdilo, také muži umí pořádně rozhazovat. Za nákupy na internetu nechají totiž ročně více peněz než ženy.

Velmi oblíbeným zbožím u mužů i u žen je oblečení, u mužů figuruje za mobilními telefony na druhém místě, ženy ho nakupují na internetu jednoznačně nejčastěji.

Mezi populárními e-shopy, ve kterých zákazníci vybrané zboží často nakupují, je například Alza.cz, Parfums.cz, Astratex.cz nebo Mall.cz. Všechny obchody mají známku vítěze nebo finalisty soutěže ShopRoku. Aktuální ročník této akce, která zákazníkům pomáhá na internetu rozpoznat kvalitní a ověřené internetové obchody, probíhá právě teď.

Za co utrácí na webu muži?

Konečně je vyvráceno zaběhlé klišé o tom, že za nákupy utrácí především ženy. Průzkum nákupního rádce Heureka.cz mezi internetovými uživateli totiž dokázal, že muži utratí za nákupy v e-shopech mnohem více peněz než ženy. "Deset tisíc ročně, tolik na internetu za nákupy neutratí ani celá třetina žen. Počet mužů, kteří tuto částku na internetu ročně utratí, se však velmi blíží polovině," říká odborník na internetové nakupování Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Muži nejčastěji nakupují mobilní telefony, za nimi figuruje oblečení, bílá technika nebo vybavení pro dům a zahradu.

Ženská vášeň pro módu a parfémy

U žen vede v e-shopech jednoznačně oblečení, na internetu je nakupuje více než polovina žen. V popředí jsou dámské šaty, plavky a sukně; oblíbeným sortimentem, který však často nenakupují pouze ženy, je spodní prádlo. "Mezi spodním prádlem jednoznačně vedou podprsenky," říká Kamil Demuth z Heureky. "Průměrná cena podprsenek na internetu se v současnosti pohybuje kolem 528 korun, zhruba stejně jako vloni. Oblíbeným místem, kde spodní prádlo ženy nakupují, je e-shop Astratex, finalista soutěže ShopRoku 2012."

Další oblíbenou kategorií, kterou na internetu ženy nakupují, jsou parfémy. Podle údajů Heureky je top dámským parfémem na internetu vášnivá vůně Lanvin Eclat D´Arpege, jemný Dolce & Gabbana Light Blue a nebo svěží Chloé Chloé. Není náhodou, že se v loňském ročníku soutěže ShopRoku stal potřetí za sebou nejoblíbenějším e-shopem obchod Parfums.cz.

Zákazníci preferují ověřenou kvalitu

Služeb obchodů, které mají na svých e-shopech známky ShopRoku, využívají zákazníci často a rádi, jak potvrzuje Kamil Demuth: "Vítězství i samotná účast ve finále je pro ně totiž signál, že se jedná o ověřené a spolehlivé obchody a nakupování naprosto bez obav. Pro obchody je pak ocenění otázkou prestiže, která jej posunuje dál."

Mezi další vítěze a finalisty loňského ročníku patří menší e-shopy jako Kosmas.cz, Topgal.cz, Essence.cz, VeselaJehlicka.cz, BellaRose nebo potřeby nejen pro cukráře Hanzelkova.cz. "Finalisty a vítěze loňského ročníku známe, hlasování do toho aktuálního probíhá v těchto dnech na stránkách ShopRoku 2013."

V rámci soutěže vyhodnocuje nákupní rádce Heureka.cz nejkvalitnější e-shopy promocí dotazníků spokojenosti, které vyplňují zákazníci po nákupu v e-shopu v průběhu celého roku. "O udělení Ceny popularity mohou hlasovat všichni internetoví uživatelé pomocí hlasovacího formuláře na stránkách ShopRoku 2013. Výsledky soutěže budou vyhlášeny 10. října spolu s novou kategorií, ve které můžou zákazníci ocenit jakýkoliv e-shop, za kterým stojí zajímavý příběh nebo pomoc při sociální integraci a podobně," doplňuje informace Kamil Demuth.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Jste otrokem své výplaty? Víme, co s tím!

Proč ženy neumějí hospodařit s penězi?

5 nejčastějších ženských hříchů. Děláte to taky?

Náprsenka dokonale kopírující každou křivku. Zendaya ohromila na cenách kritiků | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama