reklama

Vůz DS 5: Francouzský elegán, který okouzlí každou ženu

Automobil DS 5 v rukou žen? Proč ne! Krásný, elegantní a pohodlný vůz. Jak uspěl v našem náročném redakčním testu?

Foto: Petr Vícha

Technické parametry Vozu DS 5

Motor: 2.0 blueHDi 180 EAT6

Maximální výkon: 133 kW (180 k)

Převodovka: Automatická, šestistupňová

Spotřeba: 5,3 l/100 km (městský provoz), 4,1 l/100 km (mimoměstský)

Palivo: Motorová nafta

Model: Sport Chic

Barva: Bílá Nacré - Perlťový lak (příplatek 22 709 Kč)

Interiér: Kůže Nappa černá & červená kůže (příplatek 36 900 Kč)

Bezpečnost: čelní, boční a hlavové airbagy

Světla: Bi-xenonové samonatáčecí světlomety

Viditelnost: Střešní okno "kokpit"

Audiosystém a Navigace: Citroën eTouch

Kola: Hliníkové disky "Canaveral" 18" šedé

Navigace: Navigace eMyWay se zpětnou parkovací kamerou

Objem zavazadlového prostoru: 468 l

Ostatní výbava:

  • Kaplička sdruženého přístroje čalouněná v kůži
  • Analogové hodiny na přístrojové desce
  • Hands free přístup a startování vozu
  • Vkládané textilní koberečky
  • Kožený volant s přošíváním
  • Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
  • Vrstvená a akustická skla předních bočních oken

Cena: 1 027 400 Kč (základ), 1 087 009 Kč (i s příplatkovým vybavením)




Venku na parkovišti na nás čekal automobil DS 5. Zadání znělo jasně, zjistit, jak obstojí v našem redakčním testu. Zájemců, kteří by se chtěli projet v tomto nadupaném voze, bylo hodně, takže platilo, kdo dřív přijde, ten dřív startuje! A jak si DS 5 vedla?

Rozhodli jsme se, že prověříme, nakolik je vůz vhodný pro ženu, zda si jej může pořídit rodina s dětmi, hodí-li se na české silnice a jestli je třeba k řízení tohoto francouzského elegána mužský či ženský mozek.

Láska na první pohled

Není žádným tajemstvím, že křehké pohlaví se na automobil dívá z jiné stránky, té designové. Motor, výkon, spotřebu a jiné technické věci moc neřešíme, že? Své první dojmy z testovaného vozu vyjádřila nejpřesněji kolegyně Ivana: "Bílá barva, chrom a černá jsou strašně sexy, a to upozorňuji, že bílou barvu na autech nemám ráda." Zcela chápeme, proč je tváří DS 5 právě krásná Simona Krainová. Vůz je energický, atraktivní a smyslný.

Na voze najdete několik detailů, které vás budou bavit. "Hned na první pohled se mi zalíbil zvláštní prolis na boku, chromová lišta, efektní kola či useknutý zadek," dodává při prvním shlédnutí Ilona.

O tom, že auto vzbuzuje na silnici rozruch, jsme se několikrát přesvědčily na vlastní kůži. Při parkování se nejeden chlap otočil a jaké překvapení, když z tohoto krasavce vylezly dvě ženy. Opravdu luxusní doplněk, ale neměly bychom na něj začít žárlit?

Opatrně se dotýkejte

"Své první nastupování si pamatuji docela přesně, automobil je opravdu nízký a vyšší člověk (měřím 180 cm) si na něj musí zvyknout, "vysvětluje Ilona a rukou si přejíždí následky bouchnutí po posledním nastupování.

Když si osvojíte nějaký nastupovací grif nebo měříte maximálně 170 cm, půjde to s DS 5 snáz. "Kdyby neměl vůz průhlednou střechu nad hlavou, nejspíš bych se cítil dost nepříjemně stísněně," komentuje své pocity Mirek.

Celkový dojem z vnitřního prostoru byl však neuvěřitelně příjemný. Možná si řeknete, že je prosklená střecha zbytečný luxus, ale bez ní by to prostě nebyla DS 5. A co dělat, když svítí sluníčko? Stačí jedním tlačítkem zatáhnout rolety.

Nepřehlédněte: Simona Krainová: Jako máma jsem starostlivá a přísná

Jak tedy na tohoto "prcka"? Když si pomocí automatických tlačítek (nahoru, vpřed, opěrka) nastavíte sedadlo tak, aby vše vyhovovalo vašim proporcím, získáte příjemný komfort po všech stránkách. Celý interiér je dostatečně velký, a dokonce i dozadu se vysoká osoba usadí velmi pohodlně.

Startujeme, ale kde jsou klíčky?

"Kdybych si do automobilu sedla bez svého manžela, měla bych problémy vůbec nastartovat, ale od toho jsou manuály," popisuje svůj zážitek z jízdy DS 5 Ilona. Hned však dodává, že její muž nepotřeboval ani pět minut a automobil plně ovládal.

Interiér je plný různých displejů, páček, tlačítek a jiných drobností. Na první pohled to vypadá hodně dobře, ale zároveň nepřehledně. První displej, hned za volantem, ukazuje klasické údaje o rychlosti, otáčky, zařazenou rychlost, zjednodušenou navigaci. Napravo od volantu je velký displej, který zobrazuje podrobnou navigaci, pohled z parkovací kamery, rádio, handsfree a další informace. Mezi předními sedačkami je další panel, který slouží k ovládání hlavního displeje. Na ženu je toho tam víc než dost a jste-li řidič začátečník, vše si vyzkoušejte při zabrzděném voze, jinak skončíte v protisměru.

Doporučujeme: Test: Prošli byste autoškolou?

"Najít v té hromadě věcí tlačítko START/STOP, abych mohla nastartovat, byl docela problém," svěřuje se Ivana. Klíče se pro nastartování nepoužívají, buď je odložíte do přihrádky u volantu nebo je klidně můžete mít v kapse. Pak jen stisknete jedno tlačítko a je nastartováno.

Inteligentní vůz

Automat? Proč ne, ale musí stát za to! Řadící páka je hodně intuitivní. Každý, kdo je zvyklý na manuální řazení si na stupně P-parking, R-zpátečka, D-jízda, zvykne velmi rychle.

A aby náš pohled nebyl jen jednostranný, pustili se do testování i dva muži. "Po pravdě řečeno, byl jsem odpůrce automatů, přijde mi to nuda, ale beru zpět. Jízda je plynulá, pro živější jízdu si můžete přepnout do modu Sport, kdy vůz řadí později a při vyšších otáčkách," doplňuje Petr.

"Jsem zvyklý brzdit motorem, z kopce podřazuji, je fajn, že si můžete jedním pohybem řadící páky přepnout na poloautomat a podřazovat podle potřeby, přitom levá noha odpočívá a nemačká spojku," popisuje Mirek.

"Je to jako v počítačové hře, opravdu nic složitého, jen dopředu a dozadu. Vy se můžete plně soustředit na jízdu," nadchla se pro automat Ilona.

Co ještě spadá do kategorie inteligentní:

  • automatické stěrače (rozpoznají déšť a samy se spustí)
  • automatické rozsvěcování světel
  • integrovaná navigace
  • SOS tlačítko umístěné na stropě v případě jakýchkoliv komplikací
  • tlačítko na volání asistenční službě, která poradí v každé situaci
  • otvírání kufru tlačítkem na klíčích
  • zaklápění bočních zrcátek po uzamknutí vozu
  • odemknutí vozu jen tak, že chytnete za dveře řidiče (je třeba mít v kapse či druhé ruce klíče)
  • vypínání motoru při delším stání na brzdě a následné rychlé naběhnutí při rozjezdu

Bezpečnost a úložné prostory

Testovali jsme ve městě, na dálnici i v serpentýnách křivoklátských lesů. Auto drží báječně na silnici, v zatáčce jste jak přilepení, a co víc? "Zůstala jsem pořádně překvapená, když se mi při zatáčení natočila i světla, kdo jednou vyzkouší, nechce jinak," přiznává Ivana.

Světla se nejen natočí, ale při prudké zatáčce vám stranu vozovky ještě přisvítí mlhovka. Kdyby v tu chvíli byl na cestě chodec, nemůžete ho přehlédnout.

Kromě klasických bezpečnostních prvků, jako jsou pásy, airbagy, isofix ukotvení dětské sedačky, má vůz jednu zajímavou výhodu (dnes běžnou v novějších autech). Po nastartování se všechny dveře automaticky zamknou, děti vám nevystoupí za jízdy a večer, když zastavíte na semaforech, se do vozu nikdo nedostane. Pro ženu přímo ideální.

Vyzkoušejte si: Poznáte dopravní značky? Jak obstojíte v testu?

Co se týče úložných prostorů, jsou dostačující. Za kufr bychom jako ženy daly dokonce jedničku, protože jsme do něj dostaly jeden z největších kočárků, co se u nás na trhu najdou. Nechybí ani přihrádka u spolujezdce, mezi sedadly, držák na nápoje v každých předních dveřích. V zadní části si mohou pasažéři odložit pití do středové dělící opěrky na ruce.

"Já jsem byl rád, že lze před řadící páku odložit telefon, hned vedle je USB připojení na nabíjení mobilu," popisuje výhody vozu Petr.

PRO a PROTI

Pro větší přehlednost na závěr přidáváme několik bodů, které shrnou, co je na DS5 záviděníhodné a naopak, jaké jsme našli chyby.

Proč chtít DS5:

  • hezký designový doplněk
  • pěkný interiér
  • prostorné
  • svižný motor
  • hladka a rychlá automatická převodovka
  • dobře vybavené
  • velký kufr
  • parkovací kamera

"Když jsem si poprvé na místě řidiče zapnula masáž bederních zad, řekla jsem si: "Zbytečnosti...", ale když sedíte v autě několik hodin, je to hodně příjemná záležitost. Za mě bych tuto funkci ráda vypíchla, a jediné co mě mrzí, že si ji nemohu dopřát na místě spolujezdce," rozplývá se nad jednou z mnoha funkcí Ilona.

I chybičky se najdou:

  • špatný výhled dozadu
  • přes středové zpětné zrcátko není vidět dobře na to, co se děje napravo před automobilem
  • nízké (pro vyšší lidi)
  • opravdu hodně tlačítek
  • useknutý volant

"Když se podíváte do zpětného zrcátka, bohužel kvůli úzkému průhledu vidíte jen automobil za vámi, ale světla dalších už nikoliv," popisuje Ivana.

"Při větší zatáčce jsem byla docela nemile překvapená, když mi chyběl kus volantu. Spodní část není kulatá a když s ním otočíte, prostě tam není za co chytit. Možná bych si za několik dní zvykla, ale zatím mi to opravdu hodně vadilo," vysvětluje Ilona.

"Mně nejvíce vadilo zpětné zrcátko při výhledu dopředu. Opravdu jsem se několikrát musel naklonit nebo přikrčit, abych viděl, co se na vozovce děje," dodává Mirek.

Luxusní vůz DS5 uspěl!

Musíme přiznat, že se nám klíčky vracet opravdu nechtěly. DS 5 je svižným a krásným doplňkem. Ideální vůz pro ženy, které si v řízení zrovna dvakrát nevěří. Hodně pomáhá při jízdě různými zvuky a ukazateli a automatická převodovka usnadňuje plynulejší řízení. Velmi rychle si zvyknete na parkovací kamery, které vám ukazují ideální směr couvání.

Během čtyř dnů jsme s testovacím týmem najezdili více jak 400 km s průměrnou spotřebou 7,1 l/100 km. Podotýkáme, že jsme s automobilem dělali opravdu pořádné kousky. O úsporné jízdě z naší strany nemohla být ani řeč. Když si necháte zapnuté automatické vypínání motoru po delším sešlápnutí brzdy (např. na semaforu), jistě se vám povede spotřeba i snížit. Výbava interiéru i exteriéru uspokojí každou ženu s různými potřebami! Úsporný, inteligentní a nepřehlédnutelný, to je vůz DS 5!

Více informací o vozu DS 5 se dozvíte ZDE >>

Jak se vám líbí automobil DS 5? Máte s ním zkušenosti? Co byste vychválili a naopak, co se vám nelíbí? Napište nám v diskuzi pod článkem.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Hampl: Zaplatil jsem, aby mě mučili

Požádal jsem kamaráda, aby mi oplodnil ženu

10 kroků k úspěchu. Co musíte udělat a čeho se vzdát?


"Jsem rád, že se toho Iveta nedožila." Seriál o Bartošové to od blízkých schytal | Video: Michaela Lišková
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama