reklama

Navštivte v Praze jarmark produktů z celé republiky

Na pražské Kampě se v sobotu koná jarmark regionálních výrobků Kampský krajáček

Přemýšlíte, kam zajít o víkendu? Co třeba na jarmark? Už tuto sobotu se na pražském náměstí Na Kampě koná Kampský krajáček, jarmark regionálních značek.

Máte jedinečnou možnost zjistit, jaké produkty vznikají v různých českých regionech. Můžete si koupit různé užitné i umělecké předměty a také ochutnat dobroty z různých koutů České republiky. Na jarmarku svou práci prezentují osobně výrobci.

Můžete si koupit pečivo i keramiku

Těšte se na slané i sladké pochoutky nebo alkoholické nápoje. Nebudou chybět ani umělecko-řemeslné obory. Najdete zde tak například dřevěné a textilní hračky, bronzové šperky, med a včelí produkty, keramiku, dřevořezby, paličkované krajky, drátenické výrobky, koláče, uzeniny, velikonoční pečivo či biopotraviny.

Pro tento jarmark je charakteristické, že nabízí produkty tzv. regionálních značek. Půjde tedy o výrobky, které bývají výjimečné svou vazbou na určitý region, jeho tradice či kulturu. Zde to budou například značky Šumava originální produkt, Prácheňsko regionální produkt, Haná regionální produkt nebo Kraj blanických rytířů regionální produkt.

Regionální značka zaručuje kvalitu

Jarmark je pořádán Asociací regionálních značek, což je sdružení regionů, které podporují místní produkty a výrobky tím, že jim udělují vlastní značky. Regionální značky jsou udělovány různým výrobkům (potravinářským, zemědělským, řemeslným), které pocházejí z daného regionu a splňují certifikační kritéria.

Cílem je zviditelnit tradiční regiony. Regionální značka zaručuje kvalitu výrobků, jejich šetrnost k přírodě a hlavně jejich původ a vazbu na určité výjimečné území. Výrobky jsou také svým způsobem jedinečné - jsou tradiční nebo vyrobené z místních surovin, může se jednat o řemeslnou práci nebo na sobě výrobek nese motiv regionu.

"Jsem rád, že se toho Iveta nedožila." Seriál o Bartošové to od blízkých schytal | Video: Michaela Lišková
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama