reklama
 

Milujeme saunování! A v zimě ještě víc

Potřebujete v zimě nastartovat a zahřát zmrzlý organizmus? Víme, kde pořádně zapotíte

Foto: infinitdarky.cz

Potřebujete v zimě nastartovat a zahřát zmrzlý organizmus? Víme, kde pořádně zapotíte.

Máte-li pocit, že sauna patří spíš k letnímu koupání a bazénu, dokážeme vám opak.

Saunováním ke zdraví

Sauna má blahodárný vliv na celé tělo. Již při návštěvě sauny jednou za týden se celkově posílí a zlepší imunita. Díky pocení z těla odcházejí škodlivé látky, teplo uvolňuje ucpané dutiny, v těle se krásně rozproudí krev, kterou navíc obohatí spousta hormonů štěstí, endorfinů.

Jak se cítit v sauně dobře?

Doba saunování je asi patnáct minut, potom byste se měla rychle zchladit ledovou vodou. Ne všem je ale všechno příjemné, takže to s mrazivostí vody není nutné přehánět. Cyklus prohřátí a zchlazení opakujte, kolikrát chcete a dokud se na to vaše tělo cítí. Do sauny můžete jít v plavkách, mnohem větší komfort ale představuje obyčejné bílé prostěradlo omotané kolem nahého těla.

Kdy do sauny radši nechodit?

Každý extrém s sebou nese určitá rizika. Sauně by se měli vyhnout lidé s onemocněním srdce, centrálního nervového systému a s vysokým tlakem. Návštěvu je vhodné zvážit i při kožních problémech a ekzému, stejně jako při probíhající viróze, kdy je narušená termoregulace těla.

Vloupání na přehlídkové molo. Pařížskou komičku vykázala až Gigi Hadid | Video: Reuters/AP
reklama
reklama
reklama