reklama

Jak přejít na zdravý životní styl bez trápení?

O zdravém životním stylu se stále mluví, ale co to vlastně znamená? Obecně platí, že zdravý člověk nekouří, nemá nadváhu, jí zdravě a pravidelně cvičí. Zní to jednoduše, že? Ale jak to jde v praktickém životě?

Foto: Profimedia.cz

O zdravém životním stylu se stále mluví, ale co to vlastně znamená? Obecně platí, že zdravý člověk nekouří, nemá nadváhu, jí zdravě a pravidelně cvičí. Zní to jednoduše, že? Ale jak to jde v praktickém životě?

Většinou dobré předsevzetí změnit svůj životního styl vezme za své!

Ne každý má dostatečně velkou trpělivost, chuť a pevnou vůli něco ve svých zavedených pořádcích změnit. Výsledky totiž nepřicházejí okamžitě a kdo očekává, že pokud posnídá místo máslového croissantu celozrnný rohlík, tak musí zákonitě za týden vyběhnout do třetího patra jakoby nic, může být zklamaný. Každá změna potřebuje svůj čas, proto zdravě žít začněte pěkně pozvolna.

Jednoduché způsoby, jak se začít více hýbat

Proces hubnutí začněte tím, že do svého života zařadíte více aktivit. Pokud ještě nejste úplně naladěni na to, abyste začali pravidelně cvičit,  zvolte mírnější režim. Každý sebemenší pohyb se totiž počítá a přispěje ke spalování většího množství kalorií.

Jednou týdně například vypněte televizi a hýbejte se - jděte se projít s rodinou, a nebo si s námi zacvičte v pohodlí svého domova.  Společně s portálem FITHALL.cz jsme pro vás připravili Seriál cvičebních videí Zhubni do plavek se Sandrou.

Předešlé díly seriálu Zhubni do plavek se Sandrou naleznete zde:

1. díl

2. díl

3. díl

4. díl

Zhubni do plavek se Sandrou  - V.díl

 

  • Více choďte! Vystupte z dopravního prostředku o jednu či dvě zastávky dříve a do cíle dojděte pěšky. Nejezděte výtahem a používejte schodiště.
  • Veškeré domácí práce, jako je odklízení sněhu, práce na zahradě, hrabání listí, luxování nebo vytírání podlahy vás rozpohybují. Kromě toho si dáte byt do pořádku.
  • Pohybujte se, když telefonujete. Nestůjte nebo neseďte na místě, ale choďte sem a tam. Samozřejmě ne všude je to možné, ale využijte každé vhodné příležitosti.
  • Udělejte si seznam všech pohybových aktivit, které jste za den vykonali. Pokud zjistíte, že většinu vašeho času zabere sezení, pak se tento nešvar snažte změnit. Promyslete, které činnosti můžete dělat za pohybu.

Stravujte se zdravě

  • Jíst vyváženou a hodnotnou stravu je další součástí zdravého životního stylu. Správný dietní režim vám pomůže nejen regulovat hmotnost, ale také může zlepšit vaše zdraví a kvalitu života v pozdějším věku.
  • Jezte více ovoce. Přidejte do svého jídelníčku vločky, zeleninové saláty, ryby apod. všude tam, kde je to možné. Místo řízku k večeři si dejte salát caprese (rajčata, mozzarela, olivový olej, bazalka, balzamikový ocet).
  • Vynechejte smetanové nebo hořčicové zálivky a místo toho používejte na dochucení salátů olivový olej a balzamikový ocet.
  • Vybírejte si potraviny s nízkým obsahem tuku a netučné mléčné výrobky. Právě přechod na odtučněná mléka nebo jogurty bez tuku je další jednoduchý způsob, jak jíst méně kalorií, aniž byste museli toho ve své stravě mnoho měnit.
  • Nahraďte příliš kalorické potraviny lehčími jídly. Bílé pečivo vyměňte za celozrnné, místo chipsů mlsejte třeba sušená jablka, místo vepřového steaku si dejte steak z tuňáka.

Jak vidíte, vytvoření zdravého životního stylu nemusí vždycky znamenat drastické změny. Naopak, právě ony vedou skoro vždy k selhání. Časem zjistíte, že za každou změnu, byť malou, budete bohatě odměněni.

zdroj: Fithall.cz

Nakazí jeden člověk celou tramvaj? Epidemiolog vysvětluje šíření viru aerosolem | Video: Kristýna Pružinová, Blahoslav Baťa, Martin Krepindl
reklama
reklama
reklama