reklama
 

5 osvědčených rad, jak zatočit s chřipkou u dětí

Celodenní dovádění na sjezdovce, rychlé přechody z venkovního mrazu do vytopeného domu, náhlé výkyvy teplot. To všechno oslabuje imunitu dospělých, ale především dětí. Nabízíme osvědčené tipy, jak posílit imunitu organismu.

Foto: Isifa/Thinkstock

Celodenní dovádění na sjezdovce, rychlé přechody z venkovního mrazu do vytopeného domu, náhlé výkyvy teplot. To všechno oslabuje imunitu dospělých, ale především dětí. Nabízíme osvědčené tipy, jak posílit imunitu organismu.

Jsou založené na správném jídelníčku, ať už jde o vitaminy, stopové prvky či mléčné výrobky nebo vhodné vytápění. Nebojte, není to tak složité, jak by se mohlo zdát. Určitě to zvládnete i vy, a vyhnete se chřipkám a nachlazením v zimním období.

1. pravidlo: Pečujte o sliznice

Další problém zimních měsíců představuje nadměrné přetápění místností. Teplý, suchý vzduch vysušuje sliznice, které jsou v důsledku toho náchylnější k infekcím. Je proto vhodné umístit na topení odpařovače a zvýšit příjem vitaminu A. Ten kromě udržení dobrého zraku a zdravé pokožky přispívá rovněž k zachování zdravých sliznic. Navíc podpoří fungování imunitního systému. Vitamin A lze získat z rybího tuku či jater. Pokud odmítá dítě tyto potraviny zařadit do jídelníčku, je možné je doplnit provitaminem A ve formě doplňků stravy.

2. pravidlo: Céčko ničím nenahradíš

Jako osvědčený pomocník v boji proti nachlazení a chřipce je vnímán vitamin C. Ten podporuje imunitu organismu a snižuje únavu. Obsahují ho citrusové plody, ale také brambory, rajčata, květák nebo brokolice. Vitamin C je k dostání i ve formě kapek.

Chřipka: Jaké léky určitě nebrat, se dozvíte ZDE >>

3. pravidlo: Nezapomeňte na zinek

Proti škrábání v krku je vhodné poohlédnout se po vitaminu C v kombinaci se zinkem. Toto spojení látek může předejít případnému rozvoji nemoci. Zinek přispívá ke správnému fungování imunitního systému. Skvěle funguje také extrakt z echinacey, který působí zklidňujícím účinkem pro hrdlo, hltan a hlasivky.

4. pravidlo: Hlídejte střevní rovnováhu

Základem je úprava jídelníčku pro nastolení střevní rovnováhy. Pokuste se ve stravě na čas omezit potraviny, které podporují tvorbu hlenu. Mezi ty patří mléko a mléčné výrobky, maso a sladkosti. Usazování hlenů ve střevech totiž vede k vytvoření prostředí, které je ideální pro tvorbu bakterií a virů.

K nastolení střevní rovnováhy je vhodné použít přípravky, které obsahují aktivní kultury Bifidobacterium breve a Lactobacillus plantarum, jež přispívají k posílení střevního komfortu a zachování střevní pohyblivosti. Obsahují je třeba kapky BioLac.

5. pravidlo: Předejděte únavě

Chřipku často provází pocit únavy. V takové situaci dobře pomáhají vitaminy skupiny B. Obsahují je luštěniny, obilniny, mléčné výrobky nebo ořechy. Správné dávkování lze zajistit také podáváním B-komplexu jako doplňku stravy. Na trhu existuje i ve formě kapek s xylitolem (namísto cukru), který podporuje mineralizaci dětských zubů a působí proti zubnímu kazu. Jednotlivé vitaminy B-komplexu také přispívají k zachování zdravých sliznic a napomáhají ke správnému fungování imunitního systému.

zdroj: generica-bohemia.cz

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Na chřipku umírají i zdraví lidé

Největší chyba, kterou dělají snad všichni rodiče

Jmenujete se správně? Horoskop podle osobních čísel

Božská Taylor a vyzývavá Selena. Jinak byly ceny AMA přehlídkou divnosti | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama