Nejcennější automobilkou je Toyota, Škoda na 40. místě
Zprávy z Aktuálně.cz
Praha - Toyota si i v roce 2013 udržela svoji pozici nejhodnotnější automobilové značky světa. Její hodnota činí podle studie agentury BrandFinance aktuálně 26 miliard dolarů.
Oproti roku 2012 si polepšila o půldruhé miliardy, což je navýšení o šest procent. Agentura rovněž zvýšila rating Toyoty na stupeň AA+, jenž odráží rostoucí potenciál této značky.
Toyota je jednou ze tří japonských značek, které se umístily v první desítce z celkově hodnocených 50 automobilek. Tou druhou je na šestém místě s hodnotou necelých 18 miliard dolarů Nissan a na sedmém Honda.
Největší zastoupení mají v TOP 10 německé značky. Druhý Volkswagen si meziročně polepšil o téměř 6 miliard, což je třetina loňské hodnoty. Nyní má podle studie hodnotu 24 miliard a na Toyotu ztrácí jen něco přes dvě miliardy dolarů.
Hned za Volkswagenem následují BMW a Mercedes-Benz, tedy další dvě značky ze země, která sousedí s Českem na západě.
Poslední německou značkou v desítce je Porsche na osmém místě.
Mladoboleslavská Škoda se nachází na 40. pozici, těsně před ní jsou tradiční americké značky Cadillac a Chrysler.