reklama
 

Zapomeňte na Louise Vuittona: I v Česku pořídíte kabelky snů

Mají nadčasový design, kvalitní materiál a žádné logo. Navíc jde o lokální výrobu a za značkou stojí dvě ženy, kamarádky. Všechny tyto atributy dělají z PBG módní brand, který má velkou šanci uspět na českém i zahraničním trhu.

Foto: PBG

Tereza Mayer a Aneta Vojtová jsou kamarádky, které se rozhodly, že to prostě zkusí. Založit si malé studio v Praze, díky kterému na svět přijdou kvalitní kožené doplňky. Právě řemeslná dílna v Praze značku PBG od konkurence výrazně odlišuje - majitelky jsou schopny všechny kusy vyvinout, vyrobit a zároveň dohlížet na to, aby kvalita byla bezchybná. Mimochodem, zkratka PBG znamená: Project-Bag-Girls.

Jaká je vaše filozofie?

Chceme nabízet našim zákazníkům kvalitní a unikátní kožené doplňky v menších edicích, které se pro ně nestanou pouze sezonními výstřelky, ale nadčasovými kousky.

Jaká kabelka je od vás must-have?

Poslední rok je to Mini bag, malá kabelka, která je složena z jednoho kusu kůže bez jediného švu. Vyrobena z té nejkvalitnější přírodně činěné italské kůže. Navíc si ji z klasické verze cross body můžete jednoduše přeměnit ve stylovou kabelku do ruky.

Odkud jsou materiály, se kterými pracujete?

Vybíráme je pečlivě po celé Evropě. Jde především o menší italské a španělské firmy, které se zabývají i otázkou ekologie. Naše kůže jsou přírodně činěné a tento rok jsme začaly používat i recyklované materiály vyrobené z PET lahví. Otázka minimálního zatěžování životního prostředí je pro nás důležitá.

Jak je v Česku náročné rozjet podnikání?

Myslíme, že asi jako všude jinde v Evropě. Máme zkušenost především s Rakouskem, kde jsme s naší značkou před osmi lety začínaly. Musíte mít trpělivost, protože dnes už víme, že to ze dne na den nejde. První výsledky práce se začaly objevovat až po několika letech. My jsme na nic nespěchaly, takže celý rozvoj naší značky šel celkem přirozeně. Důležité ale také je mít svou práci rád a dělat ji poctivě! Úspěch se pak dostaví sám.

S čím jste se na začátku nejvíc potýkaly?

Na začátku bylo zásadní si osvojit samotné řemeslo a nejtěžší asi bylo najít vhodné materiály a spolehlivé dodavatele. Naše práce je nyní založená především na kvalitních materiálech, se kterými se už pracuje snadno, jsou samy o sobě krásné. My jim pouze dáváme tvar, který je činí funkčními.

Kdo jsou vaši zákazníci?

Především ženy a dívky, které mají vlastní osobitý styl a hledají jednoduché, krásné a minimalistické doplňky. Ženy, ale v poslední době i čím dál častěji muži, kteří nechtějí nakupovat v běžných řetězcích a vědí, že se jim vyplatí do kvalitnějšího doplňku investovat, protože jim vydrží daleko déle.

Proč bychom měli raději investovat do kabelky od vás než do těch od známých světových značek?

Podporujete tím lokální podnikatele a výrobce. Víme daleko více o původu materiálu i celkovém výrobním procesu. Navíc doplněk od lokálního návrháře je určitě unikátnější a bude ho nosit daleko méně lidí.

Vaše kampaně působí uvěřitelně, ale zároveň mají příjemnou estetickou kvalitu. Jak vznikají?

Zcela přirozeně, často k nim oslovujeme různé influencery, kteří jsou nám blízcí a sympatičtí svým stylem a životním přístupem. Samozřejmě taky sledujeme jiné firmy z módního odvětví a částečně se necháme inspirovat i většími značkami, které to podle nás dělají dobře.

Jak jste dosáhly toho, že se vaše kabelky prodávají i mimo Českou republiku?

Oslovily jsme několik zahraničních obchodů, kterým se naše práce líbila. Nyní kromě České republiky prodáváme především na Slovensku a v Německu. Na dalším rozšíření pracujeme.

Božská Taylor a vyzývavá Selena. Jinak byly ceny AMA přehlídkou divnosti | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama