reklama

Opravdu potřebujete vše, co nosíte ve své obří kabelce?

Ruku na srdce, dokázala byste teď hned bez rozmýšlení vyjmenovat všechny věci, které máte v kabelce? Většina žen využívá dlouhodobého trendu velkých kabelek a nosí na rameni doslova celý svůj svět. Často úplně zbytečně.

Foto: New Yorker

Ruku na srdce, dokázala byste teď hned bez rozmýšlení vyjmenovat všechny věci, které máte v kabelce? Většina žen využívá dlouhodobého trendu velkých kabelek a nosí na rameni doslova celý svůj svět. Často úplně zbytečně.

"Dnes ráno jsem v kabelce našla croissant," hlásila mi kolegyně po příchodu do práce. Nejdřív jsem si pomyslela, že má velmi milého manžela, který jí jako překvapení podstrčil dobrou snídani, ale ona mě rychle vyvedla z omylu.

"Ten croissant byl nedojedený a zřejmě jsem ho tam nosila už týden. Jednou jsem totiž snídala po cestě do práce, ale cestou na tramvajovou zastávku mi zazvonil telefon, tak jsem croissant strčila zpátky do papírového pytlíku a rychle hodila do kabelky, abych mohla hovor přijmout," vyprávěla. Protože je její kabelka obrovská a se spoustou kapes, vlastně se ani nedivila, že si jídla tak dlouho vůbec nevšimla.

Celý svět v jedné tašce

Přivedlo mě to na nápad zapátrat v okruhu svých kamarádek a zjistit, co nosí v kabelách ony. I já jsem si totiž uvědomila, že mám v té svojí spoustu zbytečností. Například v ní každý den pro jistotu nosím časopis i knížku - jednoduše proto, že nevím, co se mi v tramvaji bude chtít číst.

"Celý rok mám v kabelce sluneční brýle i deštník. Neřídím se podle počasí, prostě pořád nosím obojí, abych to nemusela řešit. Co na tom, že pravděpodobnost, že v jeden den budu potřebovat jak deštník, tak brýle, je obzvlášť v půlce ledna nulová," vyprávěla mi má nejlepší kamarádka.

"Já tam vlastně úplně zbytečně nosím taštičku s líčením. Ráno ji tam vždycky hodím, protože "co kdyby", ale nevzpomínám si, že bych ji někdy skutečně vytáhla a šla si uprostřed dne upravovat make-up," svěřovala se další.

"Mám v kabelce nejen svoje věci, ale také spoustu hraček, kapesníků a tatranek, abych byla vždy připravena," přiznala zase maminka dvou malých dětí.

Otroci módních trendů

Zkrátka a dobře, trend velkých kabel do jisté míry změnil naše chování. Bezmyšlenkovitě využíváme jejich obsahu a plníme ho, dokud není narvaný k prasknutí. Díky módě teď všechny vypadáme, jako že se chystáme někam na víkend, ale my přitom jdeme jen do práce a zase zpátky.

Což by vlastně samo o sobě nevadilo, kdybychom si tím neničily zdraví. Věděla jste, že třicet procent žen, které mají problémy s bolestí zad, si je způsobily samy právě nošením těžké kabely?

Není divu, když místo doporučeného jednoho kilogramu váží naše příruční zavazadla klidně sedmkrát tolik.

Co s tím?

1) Návrháři jako Marc Jacobs, Diane von Furstenberg, Chloé nebo třeba Donna Karan tuto sezonu představili miniaturní verze svých legendárních kabelek. Nový trend je tedy jasný - kabelky se budou zmenšovat. Zkuste se podle něj řídit už dnes a noste střední, nebo úplně nejlépe malé kabelky. Donutí vás nosit jen to, co skutečně potřebujete.

2) Pokud vlastníte více než jednu kabelku, střídejte je každý den. Brzy vás omrzí každé ráno přendávat tolik věcí a přijdete na to, že se bez spousty z nich skutečně obejdete.

3) Přemýšlejte nad obsahem vaší tašky. Když už budete věci přemisťovat, zkuste si říct, zda daný předmět budete dnes skutečně potřebovat. Vážně potřebujete láhev na vodu, když jste za patnáct minut v práci? Skutečně potřebujete mít neustále u sebe všechny účtenky za oblečení a jídlo nakoupené v posledních dvou měsících? Vážně za den spotřebujete dva balíčky papírových kapesníků? A nejsou dvě rtěnky až příliš velká marnivost?

Jak jste na to vy? Pochlubte se nám v diskuzi, co všechno dokážete narovnat do své kabelky a dennodenně tahat sem a tam.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Móda z ulice: Jak se oblékají čeští muži?

Největší módní trapasy celebrit: Špína, díry, koláče

Havlova milenka Irena Obermannová: Co si o ní myslíte?

Chystá vláda super úřad na sledování lidí? Je to klíč k řešení epidemie? | Video: Martin Veselovský, DVTV
reklama
reklama
reklama