reklama

Jdete na pohovor? Zapomeňte na tílko i minisukni

První dojem tvoří více než polovinu celkového hodnocení, proto se v létě nenechte strhnout tím, že je venku horko a oblékněte se dostatečně formálně.

Foto: Profimedia.cz

První dojem a váš zevnějšek tvoří více než polovinu z celkového hodnocení, které si u pracovního pohovoru vysloužíte. Proto se v létě nenechte strhnout tím, že je venku horko, a i uprostřed srpna se oblékněte dostatečně formálně. Uvidíte, že se vám to vyplatí.

I kdyby venku náhodou bylo čtyřicet stupňů, raději nespoléhejte na to, že se personalista či dokonce šéf firmy, v níž se ucházíte o práci, nad vámi ustrne, protože v takovém vedru se přece nedá chodit v ničem jiném než v žabkách. Většinou to tak není. Oblečení totiž velmi jasně ukazuje, jak moc dovedete být profesionální, ale i přizpůsobiví.

"Nesprávné oblečení může pokazit pohovor hned, jak uchazeč vstoupí do dveří," říká personální ředitelka společnosti EMTC Vendula Petříková. "Naprosto nevhodné jsou kraťasy, sandály, nebo dokonce gumové žabky. Trička také nejsou úplně vhodnou variantou. Dámy by se měly vyvarovat přílišného odhalování, ať už jde o ramena, nebo záda. Nedoporučuji oblékat trička nebo tílka bez rukávů," dodává.

Jdete na pohovor, ne na pláž

Samozřejmě můžete vyrazit v seriózních pouzdrových šatech nebo elegantní halence bez rukávů, které budou v létě pohodlnější než tradiční kostýmky, vždy si ale s sebou vezměte lehké sako, kterým zakryjete ramena. Rozhodně ale zapomeňte na špagetová ramínka - ta se doopravdy hodí jen na pláž.

Čtěte také: 6 tipů jak se připravit na pracovní pohovor

Zákaz přílišného odhalování platí samozřejmě i u výstřihů a délky sukní. V tuto chvíli platí, že méně je více. Abyste na pohovor nemusela chodit schovaná v šatech stylu burka, vsaďte raději na mírně (opakujeme - mírně) přiléhavé střihy, v nichž budete vypadat žensky, nikoli lacině.

Zapamatujte si také zlaté pravidlo - čím méně formální je střih, tím tmavší by měla být barva oblečení. Nechceme vás nutně soukat do černé, ale velmi dobře působí například tmavě modrá, kterou klidně můžete zkombinovat s výraznějšími zlatými doplňky a budete vypadat perfektně. 

U mužů stále vedou slim varianty obleků, rovněž v tmavších variantách modré, černé a šedé. Trendem jsou saka s dvěma knoflíčky, užší kalhoty a vypasované košile. Oblek by měl především dobře sedět, měl by být dobře ušitý, čistý, nezmačkaný a vhodně zvolený na danou příležitost. "Největším faux pas je určitě propocená košile, zmačkaný oblek, naprosto nepadnoucí nebo špinavé oblečení, či sportovní boty k obleku. K formálnímu oblečení také nepatří jakákoli čepice, nebo batoh na zádech," upozorňuje Petříková. 

Čtěte také: Co může za vaši náladu? Barva vašeho oblečení

Odborníci také nedoporučují látky s vyšší příměsí umělých materiálů. Volte raději prodyšné oblečení, které je zároveň kvalitně ušité, nevytahuje se a pokud možno příliš nemačká. 

Zkouška nanečisto

"Než půjdete na pohovor, vyzkoušejte si svůj outfit v takové pozici, ve které vás uvidí personalista. Není nic horšího, než když zjistíte, že je sukně moc krátká, rozvírá se vám halenka, kalhoty praskají ve švech nebo že poskytnete pohled na barevné ponožky k tmavému obleku. Oblečení je jedna z mála věcí, které můžete mít přesně pod kontrolou," radí Petříková.

Co se týče barevných ponožek, možná jste si mysleli, že je to poslední trend, a tak díky nim na pohovoru alespoň projevíte svoji kreativitu. Ano, trend to sice je, ale hodí se na méně formální události, nikoli když jdete na schůzku s člověkem a který vás nezná a vy na něj chcete co nejlépe zapůsobit. Kromě toho barevné ponožky k obleku si mohou dovolit jen opravdoví módní znalci, kteří mají všechny detaily perfektně zvládnuté a znají etiketu, čili ví, co a kdy mohou nosit.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Proč jsou podpatky tak sexy? Tajemství prozrazeno

Radíme mužům: Co obléknout či obout do práce i na rande

4 kroky pro zvládnutí stresu: Vyzkoušejte je!

Češka ve výběru 50 feministek světa: Nejsem extremistka, svět může být spravedlivější | Video: Daniela Drtinová
reklama
reklama
reklama