reklama
 

Češi za oblečení neutrácejí. Milují ale slevy i trendy

Jaký je český přístup k módě a k nákupu oblečení?

Foto: Thinkstock

Čechy oblečení příliš nezajímá. Respektive jeho nákup. Většina z nás totiž za módu neutratí ani tisícovku měsíčně. Naopak si libujeme ve slevách a akčních nabídkách. Paradoxně nás ale zajímají i trendy.

Výsledky nedávného průzkumu společnosti MasterCard ukazují, kolik Češi za nákup oblečení, bot a módních doplňků utratí. Více než dvě třetiny Čechů (69 procent) za toto zboží v obchodě nechají v průměru do tisíce korun za měsíc.

Přesně čtvrtina respondentů je ochotna za nejnovější módní hity zaplatit do dvou tisíc korun měsíčně. Pouze jedno procento lidí neváhá do módy investovat každý měsíc více než tři tisíce korun.

Módní trendy i tepláky

Třetina dotazovaných (32 procent) si minimálně jednou za měsíc udělá nákupem oblečení radost. Zároveň více než polovina Čechů (53 procent) nakupuje oděvy a obuv s ohledem na aktuální trendy blížící se módní sezóny.

Průzkum tak hezky doplňuje výsledky projektu Fashion Report, za kterým stojí oblíbený e-shop s módou Zoot.cz. Z něho například vyplynulo, že se Češi nejlépe cítí v teplákách a bohatě by si vystačili s džínami a tričkem. 

Slováci utrácí víc

Věnoval se ale také i utrácení. Zjistil, že za oblečení utrácíme méně peněz než Slováci, kteří si rádi především za kvalitu připlatí. Ženy z obou zemí si pak ročně koupí v průměru pět svršků, troje kalhoty a dvě kabelky.

Do obchodů chodíme většinou cíleně, pokud sháníme nějakou konkrétní věc. Někdy se ale stane, že nás sem přiláká například zboží z výlohy a pak neodoláme a nakoupíme, i když jsme to neplánovali. Pětistovku až tisícovku je za takový spontánní nákup ochotno utratit 27 procent Čechů a 33 procent Slováků. 

Čtěte také: Vybíráme pánský oblek: Jak ho správně nosit?

Ovšem o pět set víc už by spontánně utratilo jen šest procent Čechů a 27 procent Slováků. Většinou za neplánovaný nákup utratíme jen 250 až 500 korun. Větší částky jsou na české poměry moc. Za spontánní nákupy jsou mimochodem muži ochotni utrácet víc.

Kde hledáme inspiraci?

Mírně zarážející jsou výsledky v oblasti inspirace. Lidé se totiž v první řadě inspirují jenom tím, co vidí v obchodech. Většinou se nezajímají o módní časopisy, blogy, neinspirují se na cestách v zahraničí, ale na druhém místě po obchodech jsou totiž e-shopy, po nich náhodní lidé na ulici, po nich kamarádky, potom kolegové v práci a teprve po nich jsou výše zmíněné zdroje nebo třeba celebrity. 

Co se týče samotného výběru oblečení v obchodě, na prvním místě je pochopitelně fakt, zda se nám daná věc líbí. Po ní rozhoduje cena, samozřejmě velikost a až na čtvrtém místě nás zajímají materiály, a až na šestém je precizní zpracování. Češi a Slováci to v těchto ohledech mají velmi podobně.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Sezóna punčoch je tu: Jak prodloužit jejich životnost?

Amal Clooney je novou módní ikonou: Jak to dělá?

Láska nebeská: Scény, které se do filmu nedostaly

Božská Taylor a vyzývavá Selena. Jinak byly ceny AMA přehlídkou divnosti | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama