Reklama
Reklama

Spodní prádlo není jen pro muže, ale hlavně pro ženy, říká návrhářka Tereza Vu

Spodní prádlo by nemělo být vybíráno jen pro partnera, ale především pro sebe, říká návrhářka Tereza Vu. Češky se podle ní často drží pouze tří zaběhnutých barev, pro partnerku volí muži pouze mezi dvěma. Víc o českém vkusu v této delikátní oblasti se dovíte v rozhovoru.

Tereza Vu prádlo
Tereza Vu – modelyFoto: Alžběta Jungrová / Ivan Kassa / Lucie Desmond
Tereza Vu prádlo
Tereza Vu – modelyFoto: Alžběta Jungrová / Ivan Kassa / Lucie Desmond
Daniela Straková
Daniela Straková

Jaký je příběh vaší značky? Jak to všechno vzniklo?

Reklama

Tereza Vu: Značka vznikla v momentě, kdy jsem studovala módní návrhářství na London College of Fashion. Konkrétně jsem se zaměřila na dámskou módu, tedy šaty, sukně a vše, co k tomu patří. Po sedmi letech jsem se z Londýna vrátila zpátky domů a začala přemýšlet o možnosti založit vlastní značku. To se v roce 2012 opravdu stalo.

Reklama

Když jste začínala s touto značkou, vnímala jste nějakou díru na trhu? Chtěla jste dělat něco speciálně pro české ženy?

Tereza Vu: Ta díra na trhu určitě byla, ale asi to pro mě nebyla ta hlavní motivace. Na druhou stranu si myslím, že tím, že nabízím i věci na míru, nějakým způsobem reaguju na to, co ženy potřebují. Myslím si, že je to první krok k tomu, aby se cítily dobře.

Spodní prádlo je velmi delikátní záležitost. Každá z nás asi zažila ten nepříjemný pocit, když vás podprsenka škrtí nebo táhne. Mám zákaznice, které se vracejí a říkají, že v mých podprsenkách skoro necítí, že je mají na sobě, a to je pro mě asi ta největší odměna.

Mluvila jste o tom, že děláte věci na míru, což je skutečně luxusní záležitost. Jak celý proces vypadá? Jak to probíhá, když k vám přijde klientka?

Tereza Vu: Klientka přijde do mého ateliéru, kde se seznámí s mou prací naživo. V ateliéru na Pařížské ulici mám průřez různými kolekcemi a jednotlivé kousky mohou pro klientku sloužit jako inspirace. Primárně jde ale o to, co konkrétní klientka hledá anebo co potřebuje. Vše je o diskusi a  střihových a materiálových možnostech.

V některých zemích, jako je Francie nebo Itálie, je tradice kvalitního spodního prádla velmi silná. Vnímáte nějaký rozdíl mezi ženami z těchto zemí a českými ženami, co se týče vztahu ke spodnímu prádlu?

Tereza Vu: Určitě tam rozdíly jsou. Podle mých zkušeností jsou ženy v  těchto zemích obecně odvážnější, co se týče módy, a nebojí se experimentovat. V Čechách máme pořád co zlepšovat, i když vše je individuální a určitě bych to nezobecňovala.

Jak se ta česká mentalita odráží ve vkusu?

Tereza Vu: Velmi často narážím na to, že Češky jsou možná trošku víc konzervativní, pokud jde o výběr barev. Tradičně se u mě skloňují tři barvy – červená, tělová a černá. Často tak, že červená je pro určitou příležitost, tělová na denní nošení a černá je univerzální. Já sama tohle dělení moc neuznávám. Proč by měla být nějaká barva „na den“ a jiná „na večer“?

Podle mě by spodní prádlo mělo být především o vnitřním pocitu ženy, o tom, jak se v něm cítí. Nezastávám názor, že ženy by měly kupovat spodní prádlo kvůli partnerovi. Spodní prádlo by mělo především zvedat sebevědomí ženy, měla by se v něm cítit krásně a dobře.

A když jste mluvila o tom konzervativním vkusu, že se mluví jen o těch třech barvách, jaká je vaše vize?

Tereza Vu: Pro mě to není o nějakých konkrétních pravidlech. Můžete si zvolit jakoukoli barvu, jakýkoli styl – není potřeba se bát. Není potřeba škatulkovat věci podle příležitostí nebo nálady.

Forma tedy nevylučuje funkci. Spodní prádlo je nejen funkční a poskytuje podporu, ale je také estetické.

Tereza Vu: Estetika pro mě hraje velmi důležitou roli, ale zároveň samozřejmě spodní prádlo musí splňovat i funkci. Každopádně, pro mě je prádlo součástí celkového outfitu a nevadí, když je vidět. Pokud to ladí a dotváří to celkový vzhled, je to v pořádku. Prádlo by mělo být esteticky krásné, a pokud je, tak proč ho nesdílet a neukázat?

Vytvořili jsme si set pravidel, jako že pod bílou je jen tělová. Jak to vnímáte jako návrhářka spodního prádla? Jak se díváte na masovou módu nebo trendy v oblasti spodního prádla?

Tereza Vu: Já celkově nemám ráda masovou výrobu, ať už jde o spodní prádlo, nebo jakýkoli jiný produkt. Pro mě je móda o udržitelnosti a o tom, že mám pár kvalitních kousků, které opravdu něco vydrží.

Jak se blíží Valentýn, přicházejí pánové, kteří by chtěli obdarovat své partnerky. Jak to vlastně vypadá, když takoví zákazníci přijdou?

Tereza Vu: Pánové chodí, mají zájem, a někteří z nich jsou takoví ti méně odvážní, kteří si raději vyberou voucher, což je samozřejmě ta jistější varianta. A pak jsou ti, kteří si chtějí něco odnést rovnou.

Jaký je vkus českých mužů, co se týče výběru prádla pro své partnerky?

Tereza Vu: V podstatě se to dá shrnout do dvou kategorií: buď červená, nebo černá. Čeští muži si obvykle vybírají jednu z těchto dvou barev. Tělová nebo bílá je moc neláká (úsměv).

Jaké trendy jste teď zaznamenala?

Tereza Vu: Na trendy moc nedám. Vlastně je ani nesleduji, a to záměrně, protože mě to odvádí od mé vlastní kreativity. Kolekce, které dělám, jsou vždy inspirované nějakým příběhem, který mám. Každý model je součástí určité vize. Aktuálně připravuji kolekci na červen a už teď mám jasný záměr, co chci vytvořit.

A co vaše zákaznice, setkáváte se s tím, že mají nějaký komplex nebo s něčím bojují?

Tereza Vu: Určitě, tělo je častým tématem. Ale myslím si, že se to hodně zlepšuje. Díky trendu body positivity už se ženy nebojí své tělo ukázat.

Vnímáte nějaké proměny u žen, když přijdou, když si obléknou vaše prádlo, jak se cítí?

Tereza Vu: Ze zkušenosti vidím, že u žen, které se vrací, je krásné vnímat, jak s každým novým kouskem prádla „rozkvétají“. Některé ženy jsou po obléknutí prádla více „ženské“, což je vždy radost sledovat. Myslím, že spodní prádlo má opravdu velký vliv na to, jak se žena cítí, i když není vidět.

Myslíte si, že spodní prádlo je ten stavební prvek, na kterém se staví zbytek outfitu?

Tereza Vu: Určitě. Spodní prádlo je první věc, kterou si obléknete, a rozhodně ovlivňuje, jak se budete cítit po celý den. Když si vezmu podprsenku, která mi nesedí nebo mi není pohodlná, celý den se cítím nepohodlně. Naopak když mám na sobě něco krásného, co vím, že mi sedí a k tomu krásně vypadá, tak věřím, že to nějakým způsobem vyzařuje i navenek.

Co říkáte na trend kostýmovosti ve spodním prádle, kdy některé celebrity vystupují v prádle jako součásti outfitu, jako například zpěvačka Sabrina Carpenter v korzetu nebo burleskní umělkyně Dita von Teese?

Tereza Vu: Mně to vůbec nevadí. Jak už jsem zmínila, prádlo vnímám jako součást celkového oděvu, takže mi to vůbec nepřijde špatné. Mám klientky, které nosí moje podprsenky a přes ně dávají jen sako, a vypadá to fantasticky. Nedávno jsem také vytvořila kolekci šatů, která má, jak já říkám, „prádlový efekt“, kde třeba vršek šatů vypadá jako podprsenka.

Vnímáte to i skrz materiály – nemusí jít pouze o prádlové kousky, ale třeba o krajky nebo jiné materiály, které tomu dodají určitou jemnost?

Tereza Vu: Ano, přesně tak. Je to opravdu o celkovém dojmu a o tom, jak všechny materiály, textury a detaily zapadají do jednoho celku. Krajky, satény, různé tkaniny – všechny mají své kouzlo a význam. Výsledný dojem je vždy součtem těchto elementů.

A co byste doporučila ženám, které chtějí překvapit svého partnera na Valentýna a rozhodnou se nechat si udělat třeba prádlo na míru? Jaké by byly první kroky?

Tereza Vu: Valentýn je taková příležitost, která na jednu stranu může působit prvoplánově, ale na druhou stranu proč ne? Proč nevyužít tu šanci a nepřekvapit partnera něčím odvážnějším.

Myslíte si, že takový dárek může být i dobrým zpestřením vztahu?

Tereza Vu: Určitě. Vztah potřebuje různé momenty, které ho oživí. Tohle je skvělá příležitost, jak něco takového zažít a zůstat v určitém napětí a vzrušení. Takže určitě doporučuji využít Valentýna jako příležitost k tomu, abyste osvěžili vztah i těmito drobnými překvapeními, kterými může být třeba odvážnější spodní prádlo.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama