1.

Silné kontury, temné oční stíny, ostré linky a výrazné rty. Žádné jemné tóny ani „no make-up“ make-up. Nový trend, který se šíří na sociálních sítích a přehlídkových molech, se jmenuje unapproachable make-up – tedy „nepřístupné líčení“. A není to jen o barvách.
Nejde jen o náhodné výrazné líčení. Je to záměrný look, který působí silně, až možná trochu odtažitě. Nepodbízí se. Neptá se: „Líbím se ti?“ Říká: „Tohle jsem já – a nelíčím se pro tebe.“ Jeho cílem není přitažlivost podle mužských měřítek. Naopak – často se staví proti stereotypu „female gaze“ a „male gaze“ jako jediným validním způsobům, jak se na ženskou krásu dívat.
2.

Dlouhá léta se ženské líčení formovalo podle toho, co je „příjemné na pohled“. Jemnost, svěžest, lehké tóny – tedy styl, který má působit přirozeně a mile. Tomu je podle tohoto trendu teď konec.
4.

Unapproachable make-up jde proti klasickému pojetí líčení jako něčeho, co má zdůraznit ženskou krásu.
5.

Je to forma vzdoru, osobní postoj, způsob, jak si vzít zpět kontrolu nad tím, jak se chceme prezentovat. Ne pro ostatní – ale pro sebe.
6.

Tento trend si získal popularitu hlavně mezi mladšími ženami, celebritami a tvůrkyněmi na TikToku.
7.

Podobné vizáže vynesla už několikrát i britská herečka Florence Pugh.
8.

Některé přiznávají, že unapproachable make-up je jejich „zbroj“ – pomáhá jim cítit se silné, chráněné a méně zranitelné ve veřejném prostoru.
9.

Obličej Jenny Ortegy s výraznými rysy je k tomuto trendu jako stvořený. Způsob, kterým byla její postava Wednesday ve stejnojmenném seriálu stylizována (tmavé oční stíny, bledá pleť, výrazné rty), přesně odpovídá unapproachable make-upu.
10.

Ortega se ale k podobnému výraznému líčení uchyluje i na galavečerech a formálních událostech.
11.

Unapproachable, tedy nepřístupný look nemá striktní pravidla. Naopak – je to prostor pro hraní, vrstvení, experimentování s tvary, strukturami i barevnou paletou
12.

Ačkoli jde o výraznou estetiku, není to pouhá póza. Je to způsob, jak si vymezit prostor ve světě, který je často zahlcen očekáváním, co by žena měla být – milá, jemná, hezká, dostupná.
13.

Tento make-up není svázaný pravidly – právě naopak. Je to příležitost hrát si, kombinovat, zkoušet nové proporce i palety
14.

Výrazné oči – kouřové stíny, silné linky, hluboké barvy – jsou obvykle dominantními prvky tohoto stylu, není ale potřeba se omezovat jen na ně.
15.

Kreativita má v tomhle stylu zelenou. Cílem není zalíbit se – cílem je vyjádřit sebe sama.
16.

Cílem je zdůraznit co nejvíc ostré rysy tváře prostřednictvím precizního konturování, žádná „roztomilost“ nemá místo.
17.

Ve skutečnosti je nepřístupný make-up překvapivě intimní zpovědí – říká hodně o tom, kdo ho nosí, o hranicích, které si nastavuje, o síle, kterou vyjadřuje jinak než úsměvem.
18.

Preferované jsou spíš tmavé rty: vínové, hnědé nebo téměř černé odstíny. Podobně se tento look přiklání spíš k matnému finishi. Cílem je méně lesku, víc dramatu.
19.

Královna extravagantního stylu je bezpochyby Julia Fox. Její ultra výrazné černé oční linky a ostrý styling jsou doslova manifestací unapproachable make-upu.
20.

Tento styl je odpovědí na dlouholetý diktát „male gaze“ – mužského pohledu, kterému se ženy podvědomě (nebo z nutnosti) přizpůsobovaly. Jemný make-up měl být přitažlivý, nenápadný, vhodný. Unapproachable styl to obrací. Je nepříjemný. Je mocný. A je v něm svoboda.
Další zajímavé články
Mohlo by vás zajímat







