Reklama
Reklama

Chyby, trendy i barevná typologie. Kadeřník Tomáš Arsov radí, jak pečovat o vlasy

Česká scéna málem přišla o jednu z nejvýraznějších osob kadeřnického oboru. Kadeřník Tomáš Arsov, kterého proslavily především televizní proměny, svůj život totiž málem zasvětil medicíně. Jeho otočka k oboru plného krásy těší jeho zákaznice i fanynky, kterým už roky poskytuje péči i rady. Jak se o vlasy starat po zimě, co je trendy a lze jasně určit, jaký účes či odstín sedí různým typům lidí?

Tomáš Arsov
Tomáš ArsovFoto: Tomáš Arsov
Tomáš Arsov
Tomáš ArsovFoto: Tomáš Arsov
Nikola Bernard

Slavní kadeřníci vždycky patřili mezi výrazné tváře české televizní, showbyznysové i instagramové scény. Jinak tomu není ani u kadeřníka a podnikatele Tomáše Arsova, který vlasům zasvětil celý svůj. O péči, barevné typologii a produktech, které by nikomu neměly chybět, se rozpovídal v rozhovoru.

Reklama

Všichni chceme vypadat skvěle, ale málokdo se dostatečně věnuje péči o vlasy neboli korunu krásy. Své o tom ví i Arsov, který se snaží lidem už spoustu let vštípit, že péče je naprostým základem. Pokud o své kadeře nedbáme, je jedno jakou barvu či střih zvolíme. Spousta lidí podle slavného kadeřníka chybuje v tom, že používá nevhodné produkty, které neodpovídají potřebám jejich vlasů. Je důležité zaměřit se na hlavní problém, který nás trápí, ať už jde o lupy, nadměrné maštění, vypadávání vlasů nebo jinou obtíž, a podle toho vybírat vhodnou vlasovou kosmetiku odpovídající konkrétnímu typu vlasů,” říká s tím, že základ péče by měl tvořit kvalitní šampon společně s kondicionérem.

Reklama

Špatné sušení, péče po zimě a vliv výživy

Jednou z nejčastějších chyb bývá také to, že vlasy necháváme volně uschnout a chodíme či dokonce usínáme s mokrou hlavou. Vlhké prostředí podporuje vznik kvasinek a tvorbu lupů, proto je důležité vlasy po každém mytí vyfénovat. Samozřejmě vždy s použitím tepelné ochrany. A pozor i na domácí barvení bez odborného dohledu – špatně zvolený postup nebo barva mohou vlasy výrazně poškodit,” dodává vlasový expert s tím, že šampon, kondicionér, maska a produkty chránící vlasy před tepelnou úpravou by měly být součástí každé kosmetické výbavy.

Tomáš Arsov
Tomáš Arsov při práci
Foto: Tomáš Arsov

Jak už to tak bývá, s příchodem jara se v nás probouzí větší zájem o péči o celé tělo a touha po změně. Tradičně toužíme hlavně po novém účesu či barvě, protože pomocí nové vizáže se tak trochu loučíme se zimou i předchozím rokem. Po zimním období jsou vlasy často oslabené kvůli střídání teplot a suchému vzduchu z vytápěných místností. Proto po skončení zimy Arsov doporučuje do péče zařadit hydratační masky, které vlasům dodají potřebnou vlhkost a výživu. Také je důležité pravidelně zastřihávat konečky, aby se předešlo jejich třepení. Nošení čepic může způsobit pocení pokožky hlavy, což potom vede k tvorbě lupů nebo kvasinek. Proto je vhodné používat šampony bez silikonů, které pokožku hlavy nezatěžují,” uvádí s tím, že bychom neměli zapomínat ani na vyváženou stravu a dostatek vitamínů. Ty mají pozitivní vliv na zdraví vlasů.

Barevná typologie, trendy a práce v televizi

V poslední letech se čím dál více řeší trendy, a to jak v barvách, tak ve střizích. Hojně se debatuje také o takzvané barevné typologii, která se pojí s vhodným odstínem vlasů. Každý člověk má nějaký barevný typ, který je součástí jeho celkového vzhledu. Existují čtyři hlavní barevné typy – jaro, léto, podzim a zima. Někdy je snadné určit, k jakému typu člověk patří, někdy to může být složitější a to, co funguje u jednoho, nemusí nutně sedět i u druhého,” popisuje Arsov, který je šťastný, že poslechl svůj instinkt a místo medicíny se začal věnovat kadeřničině.

Ačkoliv prý neexistuje jasně daný recept, schopný kadeřník by měl bez problému určit, jaká barva vlasů se k jeho klientovi hodí. Všichni jsme velmi individuální a musíme se podle toho řídit. Tak stejně je to se střihem. U toho se zase řídíme podle tvaru obličeje. Pro každý typ pleti, barvy očí a vlasů existuje široká škála možností. Důležité je vždy konzultovat své možnosti s kadeřníkem, který se zaměří na konkrétní typ a potřeby,” míní.

V trendech jsme prý stále konzervativnější v Česku totiž podle jeho slov stále dominují techniky jako balayage, zesvětlené konečky, ombré nebo různé varianty melírování, a to například technika air touch. S příchodem teplejších a slunných dní jeho klienti chtějí svůj vzhled osvěžit, proto přichází na scénu zesvětlování. Osobně nejraději pracuji s kombinacemi různých odstínů a barev, ale vždy vycházím z individuálního typu klienta. Dnes je moderní v podstatě všechno. Důležité je, aby to danému člověku slušelo a aby se v tom cítil dobře. Sám dávám přednost jemným, přirozeným tónům, i když i extravagance může být velmi vkusná, pokud je provedena profesionálně a nepoškodí vlasy. Klíčová je osobní konzultace a individuální přístup,” říká kadeřník, kterého proslavily televizní pořady jako Nůžky, prosím a Tomáš Arsov v akci, kde z šedých myšek vykouzlil krásné a sebevědomé ženy.

Tomáš Arsov
Tomáš Arsov
Foto: Tomáš Arsov

Práci v televizi popisuje jako neuvěřitelnou zkušenost, díky které měl pocit, že je na vrcholu své kariéry. Ve skutečnosti však prý šlo teprve o začátek. Později se dopracoval k vlastním produktům, přičemž se stále věnuje proměnám a pečuje o vlasy svých klientů. Tehdy jsem si opravdu myslel, že mě v životě už nic většího potkat nemůže. Po profesní stránce mi to dalo obrovské množství zkušeností. Získal jsem odbornější přehled, naučil jsem se pečlivě vážit slova, jednat s různými lidmi, trénoval jsem si trpělivost, odhodlání i pracovitost. A co mi to vzalo? Asi svým způsobem část mého soukromí. Jinak mi tahle zkušenost naopak přinesla spoustu nového a hodnotného,” svěřil se s tím, že některé příběhy klientek ho velmi zasáhly. Nejčerstvější vzpomínku mám teď z natáčení, kdy jsme se po šesti letech vrátili s pořadem zpátky na Barrandov. Hned první díl mě rozplakal. Příběh paní Veroniky byl natolik silný, že mě dojal přímo během natáčení, a to se mi běžně nestává. Proměny mě opravdu naplňují. Baví mě vidět, jak lidem vracíme energii a chuť do života,” uzavírá kadeřník a byznysmen.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama