reklama
 

Vaše podprsenka je špatná! Zjistěte, jak vybrat lepší

Většina z nás stále nosí špatnou podprsenku. Jednoduché rady, jak s tím konečně skoncovat.

Foto: Thinkstock

O tom, že spousta žen nosí špatné číslo podprsenky, jste asi už slyšela. A moc se to nelepší. Nejnovější průzkum značky Triumph ukázal, že nevhodnou podprsenku stále nosí drtivá většina z nás. Jak ji tedy snadno, rychle a hlavně pohodlně vybrat?

Největší otázkou je samozřejmě to, jak máte tedy poznat, že vám podprsenka sedí tak, jak má. Pokud si kupujete tu s kosticemi, neměla by prsa příliš deformovat a mačkat. Kostice by je měly pohodlně obejmout. Jedině tak vaše prsa nebudou trpět a ještě si udrží hezký tvar.

Mimochodem, měla byste vědět, že ne v každém obchodě seženete podprsenku přímo na vás. Ani kostice nejsou u všech modelů na světě stejné, a tak se nesmiřte s menšími nebo naopak většími, ale hledejte značku nebo model, který sedne přesně vašim mírám.

Správný obvod

Zadní část podrpsenky by měla být plus mínus ve stejné výšce jako přední část. To znamená, že by zapínání nemělo lézt na zádech příliš nahoru. Pokud se to děje, znamená to, že je obvod moc velký - sáhněte po menším. Pozor si na to dejte obzvlášť v případě, že máte velká prsa. Podprsenka totiž pak příliš neplní svůj účel a s "nošením" prsou moc nepomáhá.

Jak to ale poznat ve zkušební kabince, kde nechcete strávit víc než pár minut, a tak nemáte čas zjistit, jak se podprsenka bude chovat po pár hodinách nošení? Hýbejte se. Zvedněte ruce nahoru a klidně s nimi máchejte. Jestli podprsenka zůstala na místě, obvod je správný.

Velikost košíčků

Kromě obvodu samozřejmě závisí ještě na velikosti košíčků. Že jste vybrali správnou nejlépe poznáte, když si na podprsenku navléknete těsnější tričko. Teprve přes látku totiž zřetelně vidíte, zda košíček řeže ňadro na dvě poloviny - tím pádem utíkejte pro větší. 

Anebo naopak košíček v půlce končí a za jeho okrajem je prázdno, protože od těla odstává - pak musíte zvolit menší. Důležitý ale není jen dekolt jako takový. Všímejte si také toho, zda prsa nepřetékají na stranách, pod pažemi. 

Zkouška v tričku

Díky tričku zároveň uvidíte, zda vám podprsenka defermuje tvar prsou. Zda z nich nejsou dvě placky, nebo naopak neforemné špičky, které se nosily v padesátých letech. 

Dnešní ňadra by měla být přirozeně oblá. Což je také důvod, proč byste si měla dát pozor na hodně vycpané podprsenky. Někdo možná uvítá, když prádlo prsa hezky nadzvedne, ale co je moc, je příliš. Poprsím, které vám z těla ční téměř těsně pod bradou, asi moc nikoho neoslníte.

Čtěte také: Jak správně oblékat podprsenku? Předkloňte se!

Už jste asi slyšela, že v některých specializovaných obchodech vám vyškolené prodavačky s výběrem ochotně a často vlastnoručně pomohou. Pokud byste jejich služby ráda využila, ale zároveň se vám nechce svlékat před cizím člověkem, máme pro vás trochu intimnější tip.

A celkem jednoduchý. Opět totiž pomůže obyčejné tričko. Vezměte si nějaké spíš užšího střihu a z ne úplně silné látky a před pozváním prodavačky do kabinky si ho natáhněte na holé tělo. 

Není to nic proti ničemu, protože podprsenka má stejně být spíš volnější než tlačit, takže jí tričko nevadí. Mimochodem, tu správnou poznáte také podle toho, že ji úplně v pohodě zapnete na prostřední háčky na zapínání.

Čas na změnu

Podprsenku byste měla celkem pravidelně měnit, a to i v případě, že máte pocit, že ji stejně nemáte komu ukazovat. O její vzhled totiž tentokrát zase tak moc nejde. Důležitější je to, že se vaše prsa mění. Každých deset let máte prakticky úplně jiný tvar, kterému je třeba prádlo přizpůsobit.

Kromě toho se zhruba po dvou třech letech začne guma i další materiály vytahovat, a tak svůj tvar postupem času změní i samotná podprsenka. Přesně po uplynutí této doby se s ní proto rozlučte.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Stella McCartney navrhla podprsenku pro ženy po mastektomii

Víte, jak se vyrábí vaše boty? Anna Polívková varuje

Trendy v plastice: Prsa poletí vždy, ale nesmí trčet

Vloupání na přehlídkové molo. Pařížskou komičku vykázala až Gigi Hadid | Video: Reuters/AP
reklama
reklama
reklama