reklama

Proč používat kondicionér? A jak si ho vyrobit doma?

Ať už si vlasy barvíte nebo zesvětlujete, foukáte, rovnáte, nebo naopak natáčíte, touhle činností je vždycky poškozujete. K tomu na ně ještě působí slunce, zima, vítr, nečistoty v ovzduší...

Foto: Avon

Ať už si vlasy barvíte nebo zesvětlujete, foukáte, rovnáte, nebo naopak natáčíte, touhle činností je vždycky poškozujete. K tomu na ně ještě působí slunce, zima, vítr, déšť, nečistoty v ovzduší... A když vezmete tohle všechno v potaz, je v podstatě zbytečné se ještě ptát, jestli byste měla používat kondicionér.

Přestože odpověď zní jednoznačně "ano", používá kondicionér jen zhruba každá pátá žena. Považují ho za zbytečnost, mají pocit, že když mají dobrý šampon a třeba občas použijí masku, tak to stačí. Jenže schválně se rozhlédněte kolem sebe na ulici. Vlasy každé druhé ženy by si zasloužily hydrataci a výživu.

Spousta žen se také mylně domnívá, že kondicionér pouze usnadňuje rozčesávání, a tak pokud nemají hodně dlouhé nebo kudrnaté vlasy, ani je nenapadne si tento přípravek pořizovat. 

Ochrana a výživa

Jenže vlas při kontaktu s vodou ztrácí svůj přirozený ochranný film a lesk, a proto pak účes působí tak vysušeně. Vlasy navíc nejsou uhlazené a zacelené, poletují kolem hlavy a není jednoduché je upravit do požadovaného účesu. A právě proto existuje kondicionér, který vlas obalí, a ten se stává lesklým a poddajným. Díky tomuto ochrannému obalu se k němu navíc hůř dostanou všechny škodlivé faktory, o kterých byla řeč v úvodu.

Přitom kondicionér používaly ženy už například ve starověké Číně. Tehdy samozřejmě nebyly voňavé produkty v plastové tubě, ale Číňanky si valsy po umytí oplachovaly ještě šťávou z cedru. Mezi další oblíbené náhražky patřil citron, žloutek, olej, ocet anebo šťáva z aloe vera.

První kondicionéry v dnešní podobě se objevily v šedesátých letech minulého století ve Spojených státech. Tehdy ovšem šlo o produkty založené na olejové bázi, které se jednak musely aplikovat za tepla a jednak vlasy hodně zatěžovaly a mastily, čili si velkou oblibu nezískaly. To však už dávno neplatí. Dnešní kondicionéry naopak dokáží kromě výživy dodat vlasům také objem a tvar. 

Produkty na fotografii:
Kondicionér dodávající objem, Diamond Volume, NIVEA, 70 Kč; kondicionér ve spreji pro barvené vlasy, Essensity, SCHWARZKOPF PROFESSIONAL, 349 Kč; vyživující kondicionér, Advance Techniques, AVON, 99 Kč; kondicionér s kokosovým olejem, Creme de Coco, BUMBLE & BUMBLE, 710 Kč.

Většina kondicionérů je tekutých a nanáší se do mokrých vlasů po umytí a musí se ještě opláchnout. Existují však také pěnové kondicionéry, které fungují zároveň i jako stylingové přípravky. Jistě znáte i šampon s kondicionérem, takzvaně dva v jednom, přestože těchto přípravků je na trhu naštěstí čím dál méně.

Většinou se jedná o levné produkty z drogerie. Žádný profesionální výrobce produktů, s nimiž pracují kadeřníci, by si nedovolil tyhle dva přípravky "smíchat". Chcete-li proto ušetřit čas, raději si pořiďte kondicionér ve spreji, který se už nemusí oplachovat. Látky v namixovaném produktu totiž nejsou zdaleka tak účinné jako když si pořídíte šampon a kondicionér zvlášť.

Domácí kondicionér

Krásně voňavý a účinný kondicionér si však můžete celkem jednoduše vyrobit i doma. Na výrobu i aplikaci však budete potřebovat zhruba půl hodiny.

Ingredience:

  • 1/2 banánu
  • 1/2 avokáda
  • 1/2 kelímku bílého jogurtu
  • 1 lžička kokosového oleje
  • 1 lžička jablečného octu

Postup a aplikace:

Všechny přísady vložte do mísy a rozmixujte. Poté, co si umyjete vlasy, naneste na ně vzniklou směs, důkladně rozetřete a zakryjte koupací čepicí. Zkuste vydržet alespoň patnáct nebo dvacet minut a poté domácí kondicionér z vlasů vypláchněte teplou vodou. Pro maximální efekt nechte vlasy uschnout volně, nefénujte je.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Češi mají andílka Victoria's Secret. Hanu Jiříčkovou

Proměna Cecilie (37): Jak zazářit na plese i na večírku

Zápach z úst: Mohou za něj "osmičky"?

"Jsem rád, že se toho Iveta nedožila." Seriál o Bartošové to od blízkých schytal | Video: Michaela Lišková
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama