reklama

Potřebuje si partner odpočinout? Pošlete ho k holiči

Víte, že než přišla na svět žiletka, nebylo holení jen nutností, ale příjemným rituálem, u něhož si muži krásně odpočinuli? Dnes do klasického holičství chodí jen málokdo. Proč to ale aspoň jednou nezkusit? Pojďme se podívat, jak to v dnešním holičství vlastně probíhá...

Foto: Profimedia.cz

Víte, že než přišla na svět žiletka, nebylo holení jen nutností, ale příjemným rituálem, u něhož si muži krásně odpočinuli?

Dnes do klasického holičství chodí jen málokdo. Proč to ale aspoň jednou nezkusit? Pojďme se podívat, jak to v dnešním holičství vlastně probíhá... 

Holení jako kšeft

Poté, co si na začátku dvacátého století nechal americký vynálezce King Camp Gillette patentovat zdokonalenou pánskou žiletku, se klasické pánské holičství začalo pomalu vytěsňovat a muži své holení v rámci úspory času i peněz řešili více doma. Nyní je na trhu nepřeberné množství jak mechanických, tak i elektrických žiletek a pány by ani nenapadlo využít služeb klasického pánského holičství

Doporučujeme: 10 největších módních chyb mužů. Děláte je taky?

S doplňkovým sortimentem jakoby se roztrhl pytel a výrobci se předhání v tom, kdo nabídne dokonalejší složení pěny či gelu na holení tak, aby pleť byla po jejich použití hladká, vyživená, hydratovaná a bůh ví, co ještě. Co si budeme povídat, ono je celkem jedno, jak moc dokonalá pěna či gel je, ale pokud to neumíte správně s žiletkou, hladkého oholení bez krvácejících ranek nedosáhnete. 

Pánské holičství není přežitek

Holení ale přitom nemusí být jen nutnost, ale můžete při něm i příjemně relaxovat? Stačí se svěřit do jiných rukou. Chodit několikrát týdně k holiči je asi v dnešní zrychlené době nesmysl, ale jednou za čas to může být příjemná změna pro každého muže.

"Pánské holičství rozhodně není přežitek. Nejde pouze o oholení, hlavní je se zrelaxovat, vypnout, zapomenout na starosti všedního dne a dopřát si trochu hýčkání čistě v pánském prostředí a společnosti," říká Jakub Lohniský, majitel butiku výhradně pro muže Le Premier, který sídlí v Pánské pasáži na pražských Příkopech. V opravdovém pánském holičství se setkáte jen s muži holiči, na čtení vám budou k dispozici časopisy o sportu, autech a dalších čistě pánských záležitostech a někde vám dokonce nabídnou whisky a doutník. 

Čtěte také: Metrosexuála chce každá! I když tvrdí opak

Asi nejznámější pánské holičství u nás je Thomas' Barber Shop. Jeho majitel Tomáš Kožíšek měl vždy sen vlastnit opravdové pánské holičství jako ze starých filmů. Jak sám říká, po revoluci pánská holičství zcela vymizela, což považuje za velkou chybu. V České republice na opravdové pánské holičství bohužel narazíte jen zřídka, a pokud nejste v Praze, je šance jen velmi malá. 

Ano, jsou místa, kde se můžete nechat oholit, ale to, že by se jednalo o prostor určený výhradně pro pány, bývá spíše výjimkou. Zpravidla jsou tyto služby nabízeny v rámci kadeřnického salónu, a tudíž se setkáte s prostředím více či méně ženským.

Jak to probíhá u pravého holiče?

Celá procedura není žádná rychlovka, vše má svůj čas. Prvně se na tvář nanáší speciální olej, dalším krokem je nahřátí pokožky na tvářích. Holič vám omotá hlavu teplým ručníkem a vy odpočíváte a užíváte si. Pěna, kterou mistr holič používá, rozhodně nebude ze spreje. Standardem je holicí pěna, která se nanáší štětcem z bobří srsti

foto2

Samotné holení se provádí tou nejostřejší břitvou. Pořezání se ale bát nemusíte, holič je mistr svého řemesla. Po oholení a očištění od pěny vám holič ještě nanese dezinfekční gel a zklidňující krém. Jako bonus následuje masáž obličeje a tím je celá procedura ukončena. 

Po takovém holení bude mít každý muž tak hladkou tvář, jakou měl naposledy jako dítě, když mu ještě vousy vůbec nerostly...

Zdroj: Muži v Česku

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Jarní laky na nehty: Zlepší vám náladu a možná i zdraví

Největší průšvihář ze všech návrhářů: John Galliano">

Test: Kolik toho víte o svých hormonech?

"Ti lidé nechápou, o co jde." Filozof Kroupa varuje před ukrajinskou kapitulací | Video: Tým Spotlight
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama