reklama

Ideál krásy se mění: Jak to vidí generace Z?

Jsou nejvlivnější generací současnosti. Jejich názor by nás proto měl zajímat.

Foto: Profimedia.cz

Generace Z se stává stále významnější z mnoha úhlů pohledu, a tak i mění vnímání dnešního světa. Jsou výjimeční tím, že celý svůj život prožili v digitální době, a tak jestli někdo opravdu poctivě sbírá informace z mnoha různých zdrojů, jsou to právě oni.

Typickými zástupci generace Z jsou lidé narození v letech 1995 až 2010. Od raného mládí byli vystaveni internetu, sociálním sítím a mobilním telefonům. Mají silný vliv na své okolí všech věkových kategorií a příjmových skupin, a proto představují současnou spotřebitelskou moc. 

Vzniká proto spousta různých průzkumů, které se snaží odhadnout jejich chování a pochopit jejich vkus. Právě to potom ovlivňuje podobu i funkce nově vznikajících produktů. Jeden takový výzkum vznikl v Brazílii, kde zástupci generace Z tvoří 20 procent populace. 

Jací jsou zástupci této generace?

Zjistil, že mladí lidé hledají v první řadě pravdu. Oceňují individualitu a vyhýbají se jakýmkoli škatulkám. Chtějí vést dialog a zlepšit svět. Oproti mileniálům, kteří bývají zaměření především sami na sebe. Technologie generaci Z zajímají stejně jako etika. To všechno se promítá do věcí, které mají rádi, do módního stylu, který nosí, i do ideálu krásy, který vyznávají.

Líbí se jim přirozenost, stejně jako extravagantní výstřelky. Tolerují, že ostatní jsou jiní. Nejenže jim to nevadí, ale obdivují to. Tyto postoje krásně vystihuje seriál Euphoria z produkce HBO. Témata jako sexuální orientace a přístup k pohlaví se tu neřeší, jsou přirozenou součástí životů hlavních hrdinů. Další ikonou této generace je zpěvačka Billie Eilish. Je natolik svá, že klidně chodí téměř nenalíčená, další z mnoha cen si přebírá klidně v mikině s kapucí, na druhou stranu její vlasy neonově září. 

Mimochodem zajímavé je, že nejmladší generace utrácí víc za kosmetiku, a dokonce i za jídlo než za módu, v níž si vystačí s obyčejnými streetovými značkami, jako je Adidas, Vans a pak samozřejmě značky dbající na udržitelnost. V kosmetice jim však nejde jen o výrazné líčení, ale trochu překvapivě dbají na péči o pleť. Jejich nejoblíbenějším obchodem je podle průzkumu agentury Piper Jaffray Sephora. Milují produkty s retinolem, masky z černého uhlí, značky MAC, Glossier a Bobbi Brown a také technologické vychytávky, jako jsou například silikonové čisticí kartáčky na pleť Foreo. 

Poslední jmenovaná značka se také umístila na třetím místě v žebříčku nejrychleji se rozvíjejících kosmetických značek, který zveřejňuje server Cosmetify. Před ní je brand Florence by Mills, za nímž stojí další teenagerská ikona, herečka Millie Bobby Brown, významné místo zaujímá americká značka superbarevných líčidel Rude Cosmetics.

"Ti lidé nechápou, o co jde." Filozof Kroupa varuje před ukrajinskou kapitulací | Video: Tým Spotlight
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama