reklama
 

Čistit a krémovat nestačí: Jídlo pro krásnou pleť

Opakovat pořád donekonečna, že pleť potřebuje ke krásnému a svěžímu vzhledu dostatek hydratace a spánku, je asi zbytečné. To víme dávno všichni. Zkuste další level a nadopujte ji mnohem víc.

Foto: iStock

Aby vypadala vaše pleť božsky a svěže, nestačí jí jen správně čistit,  odličovat a mazat ji těmi nejlepšími krémy. Potřebuje i výživu "zevnitř". Zaměřte se proto na skladbu svého jídelníčku a dávejte pleti živiny, které potřebuje. 

1) Zinek

Výrazně pomáhá k regeneraci buněk (hlavní úlohu hraje například v léčbě akné a různých kožních problémů) a pomáhá správnému fungování mazových žláz. Ve spojení s vitaminem A vytváří kolagen a elastin. Nejvíc zinku najdete v hovězím mase, játrech, krevetách, pro vegetariány v máku, dýňových semínkách, v pšenici, v droždí, meruňkách a houbách.

2) Vitamin A

Funguje jako silný antioxidant, reguluje tvorbu kolagenu, bojuje s příznaky předčasného stárnutí a podporuje buněčnou obnovu, pevnost a vláčnost pokožky. Mezi nejdůležitější přírodní zdroje vitaminu A patří játra, rybí tuk, vejce, mléčné produkty, batáty, melouny nebo dýně. 

3) Vitamin C

Přidává se do všemožných pleťových krémů, sér a pleťových gelů. Patří mezi nejvýznamnější antioxidanty, což jsou látky, jež dokážou zpomalit proces stárnutí. Podporuje tvorbu kolagenu a umí zesvětlit pigmentové skvrny. Zajišťuje větší pružnost pokožky a pomáhá při hojení kůže. Ideální je doplňovat ho organismu denně v podobě čerstvého ovoce a zeleniny. Kde ho najdete? V červených paprikách, citrusech, jahodách, borůvkách, rajčatech, špenátu, kapustě, rakytníku nebo šípkách.

4) Vitamin E

Je ideálním pomocníkem pro pokožku sužovanou stresem, ale prospívá i suché a atopické kůži. Zároveň dokáže pleť zjemnit, oživit a krásně rozjasnit. Výrazně také podporuje regeneraci kůže, takže je ho třeba zejména při hojení poranění a jizev. V létě funguje jako ochránce proti spálení sluníčkem. Léčivé účinky vitaminu E souvisí s jeho protizánětlivými vlastnostmi. Vitamín E najdete v hojném množství v obilných klíčcích, rostlinných olejích a ořeších.

5) Betakaroten

I ten chrání pokožku před škodlivými vlivy slunečního záření a má vliv na zpomalování předčasného stárnutí kůže. Dejte si mrkev, rajčata, špenát, brokolici, meruňky, broskve, nektarinky nebo grepy. Co se týče vstřebatelnosti betakarotenu z mrkve, je třeba ji konzumovat v kombinaci s olejem nebo máslem. Takže takový celozrnný chleba s kvalitním máslem a mrkví na snídani vám vytvoří dobrý živinový základ pro celý den.

Vloupání na přehlídkové molo. Pařížskou komičku vykázala až Gigi Hadid | Video: Reuters/AP
reklama
reklama
reklama