reklama
 

5 věcí, které byste vždy měla říct své kadeřnici

Co dělat, abyste od kadeřnice vždy odcházela spokojená? Musíte vědět, jak s ní mluvit.

Foto: Thinkstock

Vztah s kadeřnicí bývá po všech stránkách velmi specifický. Někdy je to žena, s kterou se sice vídáte jen párkrát do roka v salonu, ale ví o vás víc než nejlepší kamarádka. Jindy ale návštěva kadeřnice připomíná prohlídku u zubaře. Jdeme tam s obavami, že nevíme, jak to dopadne a jestli nebudeme odcházet s pláčem.

Přitom do kadeřnického křesla většinou usedáváme s celkem jasnou představou. Chceme jen maličko zkrátit konečky, nebo naopak radikální změnu, kterou jsme půl roku vymýšlely. Proč je tedy tak těžké tu představu úplně přesně zrealizovat?

Proč tak často odcházíme s úplně jiným střihem, s totálně jinou barvou, než o jaké jsme snily, a proč se z těch jemně zkrácených konečků nakonec vlastně stane spíš ta radikální změna?

Hlavně nemlčet

Všechno je to o komunikaci. Vy musíte vědět, jak s kadeřnicí mluvit, co všechno jí vysvětlit a popsat, aby ona dokázala vymyslet, jak na to, případně mohla zase vysvětlit ona vám, že s vaším typem vlasů bude požadovaný střih vypadat a chovat se trochu jinak, než si myslíte.

Abychom s tím vším skoncovali a abyste vy od kadeřnice chodila vždy jen spokojená, přinášíme pět věcí, které byste jí při každé návštěvě vždy měla sdělit. Počáteční konzultace je totiž ještě důležitější než samotné stříhání.

1) Mluvte pořád

Tedy ne úplně nonstop, ale rozhodně si nemyslete, že svůj názor můžete vyjádřit jen na začátku a pak už musíte prostě jen držet. Naopak. Každá kadeřnice, nebo alespoň každá dobrá, bude šťastná, když s ní o postupu budete mluvit, a když se vám bude zdát, že bere vlasy příliš nakrátko, hned jí to řekněte.

Chce to sice trochu odvahy, i když ona to určitě nebude brát jako kritiku, ale je to pořád lepší, než potom půl roku čekat, až vlasy dorostou. Mluvit o vlasech a účesu je také mnohem přínosnější, než když budete tlachat o vztazích a celebritách. Během toho se totiž může snadno stát, že se kadeřnice bude víc soustředit na váš rozchod než na účes, a chyba je na světě.

2) Přineste inspiraci

Nikdo se vám nebude smát, když si do salonu přinesete výstřižky z časopisů nebo obrázky vytisknuté z internetu. Díky vyhledávání různých druhů daného účesu jednak zjistíte, jak různě se vlasy dají upravovat, a kromě toho kadeřnice bude mít hmatatelnou představu, která je vždy lepší než to, co jí popisujete jen slovně.

Když navíc obrázků bude víc, můžete společně vymyslet střih, který bude kombinovat ofinu z jednoho a délku vlasů z druhého a sestříhání z třetího. Snadněji se tak váš vysněný účes tvoří přímo na míru vašim vlasům, hlavě a potřebám.

3) Buďte tým

Pokud si myslíte, že kadeřnice mají nejraději, když si sednete do křesla a všechno necháte na nich, jste na omylu. Mnohem lépe se jim pracuje, pokud všechno vymýšlíte společně. Jedině když mluvíte o vašich potřebách a ukazujete styl, který se vám líbí, může kadeřnice zjistit, že vlasy nesmí být natolik krátké, aby nešly stáhnout do culíku, nebo třeba že střih nesmí být moc odvážný, protože se s ním pak nesžijete.

4) Mějte respekt

Dokonce i když jdete k úplně nové kadeřnici, která se s vaší předchozí nezná, neměla byste o svém stávajícím střihu mluvit příliš urážlivě. Neříkejte nic podobného větě: "Nesnáším tenhle účes." Kadeřnice z toho pochopí, že jste hodně náročná a je těžké se vám zavděčit a znervózní.

Vy přitom klidně náročná být můžete, ale vyjadřujte se mírněji. Zkuste třeba něco jako: "Líbilo by se mi, kdyby moje ofina nebyla ostříhaná rovně, ale šikmo." Nebo: "Rozhodla jsem se, že si vlasy nechám dorůst, tohle mi najednou připadá příliš krátké."

5) Odcházejte šťastná

Z kadeřnictví byste vlastně neměla odejít, dokud se vám váš nový účes nebude skutečně líbit. Někdy se stane, že i přes deset obrázků a důkladném vysvětlování něco nedopadne úplně přesně, jak mělo, ale vždycky se s tím dá něco dělat, ať už jde o barvu, střih nebo závěrečný styling.

Dcera Madonny se při natáčení reklamy svlékla donaha. Klip propaguje rozmanitost | Video: Desigual
reklama
reklama
reklama