reklama
 

Odvážné a výjimečné lidi je potřeba ocenit.

Dejte jim Cenu Floccus

Troufněte si - zvolte vítěze Ceny Floccus
O ceně pro odvážné s Klárou Gajduškovou, předsedkyní správní rady Nadace ČS

Proč se nadace věnuje právě lidem na okraji zájmu společnosti?
Nadace České spořitelny je druhou největší korporátní nadací na trhu, vnímáme, že si i díky tomu můžeme dovolit věnovat se tématům, která zůstávají v pozadí zájmů menších nadací a filantropů. Pomoc těm, kteří se ocitají na okraji zájmu společnosti, vyžaduje dlouhodobou a stabilní podporu silného partnera a právě na to si v nadaci troufáme, jsme tímto přístupem známí a jsme na něj hrdí. Soustředíme se na pomoc seniorům, lidem s mentálním nebo kombinovaným postižením a prevenci a léčbu drogových závislostí.

Není paradoxní, že mezi skupiny na okraji zájmu společnosti počítáme seniory?
Jistěže je to paradox, vždyť do roku 2050 bude třetině naší populace více než 65 let. Nehledě na to, že naše celá společnost stárne, že se toto téma dříve nebo později dotkne každého z nás, naše většinová společnost se o své seniory starat nezvládá…

Čím to, že tito lidé naši společnost vlastně nezajímají?
Tato témata obecně nevyvolávají příliš mnoho pozitivních emocí a nevyvolávají tak ani příliš pozitivní PR. V nadaci si přesto myslíme, že je potřeba o nich mluvit, protože je potřeba řešit i problémy, které nejsou tak úplně "voňavé". Míra vyzrálosti společnosti se ostatně pozná podle toho, jak pečuje o ty, kteří se o sebe sami postarat nedokážou, a v tom má česká společnost velký prostor ke zlepšení. 

Věříte, že máte šanci Cenou Floccus postoj Čechů změnit?
Doufáme, že máme! Rádi bychom každoročně cenou vyzdvihli jednotlivce a organizace, jež se těmto tématům věnují a inspirují tak ostatní. Vnímáme, že ocenění jim česká společnost dluží, právě oni totiž do určité míry nahrazují systémovou péči, kterou by jinak mohl poskytovat stát. Proto přicházíme po více než dvanácti letech existence nadace s Cenou Floccus. Vítěze můžete ovlivnit i vy zde - dejte do 27. ledna hlas jednomu z desíti finalistů ceny.

Nekonečná vyzývavost. Kim Kardashianová a její nejodvážnější kreace | Video: Reuters, Splash News

Mohlo by vás zajímat

reklama

Komerční tip

reklama