reklama

Pouhá čtvrtina lidí čte pokaždé informace na obalech

Čeští spotřebitelé se o informace na obalech výrobků moc nezabývají. Škodí tím životnímu prostředí i své kapse

Foto: Miele

Průzkum společnosti Henkel prokázal, že tři čtvrtiny spotřebitelů se nezajímají o informace o množství výrobku na obalech, a tak při praní nesprávně dávkují. Současně jim ale více záleží na ekologii a na dopadech svého jednání. Počet Čechů, kteří se starají o životní prostředí, během posledních pěti let vzrost o dvacet pět procent.

Přesně sedmdesát šest procent domácností utrácí každoročně zbytečné peníze z důvodu nepozornosti při čtení informací na výrobcích. Nejhůře v testu dopadli Pražané.

„Správné prací návyky a moderní prací prášky spotřebitelům významně šetří výdaje například za elektrickou energii či vodu," upozorňuje Roman Kýr, manažer marketingu divize Pracích a čisticích prostředků společnosti Henkel ČR, a varuje před českým návykem sypat prací prášek „od oka".

Zároveň doporučuje se naučit správně používat koncentráty, které mají silnější složení a poskytují zákazníkům vyšší efektivitu a výkon. Současně jsou šetrnější k životnímu prostředí.

„Zákazníci se v posledních letech stávají klíčovým faktorem, který může životnímu prostředí uvážlivým chováním a správným používáním a preferencí výrobků, které jsou k životnímu prostředí šetrnější, výrazně pomoci," upozorňuje Tomáš Hák, zástupce ředitele Centra pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy.

 

"Jsem rád, že se toho Iveta nedožila." Seriál o Bartošové to od blízkých schytal | Video: Michaela Lišková
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama