reklama
 

Nepište nikdy pod vlivem. Opilecké posty na sociálních sítích a jejich následky

S mobilem buďte opatrní, hlavně, když máte skleničku v ruce. Neomalený komentář nebo fotka z večírku mohou poškodit vaši kariéru i vztahy.

Foto: iStock

Opilému kamarádovi byste řídit asi nedovolili. Ale co když se chystá publikovat na sociálních sítích fotky, na kterých je evidentní, že je pod vlivem? Zatímco pitím před jízdou riskujeme život nás i ostatních, projevovat se pod vlivem na sociálních sítích tak vážně nebereme. Ale děláme chybu, internet si totiž pamatuje vše.

Při přijímacích pohovorech v mnohých firmách dnes žádají nejen životopisy, ale také profily na sociálních sítích svých uchazečů. Nevnímejte to jako zásah do soukromí, ale jako zájem potencionálního zaměstnavatele se co nejblíže seznámit s člověkem, který se má stát součástí jeho společnosti.

Naše image na sociálních sítích by proto měla být korektní. Nesdílet nic, co byste nechtěli, aby viděl váš šéf či kolega. Občas se to ale dodržet nepodaří, proč propadneme "kouzlu okamžiku" a v opilosti si vylejeme srdce, jak nás všichni štvou, nebo publikujeme fotku, na které vypadáme nedůstojně?

Je to normální. Do jisté míry

Dřív jsme pod vlivem také rádi třímali telefon. Jen o tom nevěděl celý svět, že voláme expartnerovi nebo svému objektu zájmu. Trapas byl na světě, ale stal se záležitostí jen velmi úzkého okruhu lidí. Podle výzkumu Newyorské univerzity až třetina lidí do 30 let sdílela na svých sociálních sítích informace, když byla pod vlivem alkoholu. Čtvrtina dotázaných svého činu litovala.

Pokud jsme obětí vtípku, kdy nás někdo vyfotí na večírku ve společensky nepřijatelné náladě, cítíme stud a chceme, aby dotyčný onen ostudný záběr vymazal. Jenže je pozdě, protože to stejně už všichni viděli.

Co prozrazují personalisté?

Nikdo z HR oddělení nejrůznějších společností, které jsme při přípravě článku oslovili, nechce mluvit příliš otevřeně, ale v zásadě se shodují: odmítnout kandidáta, který na sociálních sítích sdílí posty vyzývající k nesnášenlivosti, diskriminaci, ale také podle jejich názoru neodpovídá "morálnímu kodexu firmy, o jejíž místo se uchází". Nikdo vám nic neřekne na fotku, ve které třímáte skleničku s vínem nebo pivo, ale obrázky divokých mejdanů a vaše stesky o kocovině by měly zůstat ostatním skryté.

Sexy idoly 90. let. Jak hollywoodští fešáci stárnou do krásy | Video: Aktuálně.cz
reklama
reklama
reklama