reklama

Díky práci z domova jsou lidé šťastnější i výkonnější

Je dokázáno, že spousta lidí je doma mnohem výkonnější než když tráví pracovní dobu v kanceláři.

Foto: Thinkstock

Spousta lidí a bohužel i zaměstnavatelů stále nechápe, že když člověk sedí s počítačem doma na gauči, skutečně nemusí jen surfovat na internetu a sledovat seriály, ale i pracovat. Je přitom dokázáno, že spousta lidí je doma mnohem výkonnější, než když tráví pracovní dobu v kanceláři.

Je to vlastně celkem logické. A začíná to už u toho sousloví "pracovní doba". Co když se někomu pracuje lépe v noci, nebo nebo naopak od šesti ráno? Má kvůli tomu, že někdo stanovil pracovní dobu od devíti do pěti, svoji múzu zahnat? Nebo pracovat od šeti, i když ví, že šéf ho stejně o těch pár hodin dřív domů nepustí?

Někteří lidé sice pracovní dobu vyloženě vyžadují, protože potřebují cítit jakýsi tlak, který je nutí pracovat, případně mají rádi ve věcech dokonalý pořádek, a tak je pro ně moc velký freestyle pracovat z kavárny či z postele. Existuje však několik průzkumů, které potvrzují, že takových lidí je čím dál méně.

Jedině efektivně

Postupně si totiž ověřujeme, kolik výhod práce z domova má. Neztrácíme čas cestou do práce, ranním oblékáním a upravováním, doma nemáme všechny kolegy, kteří se s námi chtějí radit a povídat si (a my s nimi). Doma nás nikdo netahá na "kouřovou", na kafe, nikdo nás neoblažuje historkami o víkendových kocovinách, které v práci bůhví proč ochotně hltáme.

Má to také tu výhodu, že pokud máte kolegu, se kterým se nesnášíte, díky home office se vaše nenávist automaticky zmenšuje – čím méně se vidíte, tím méně se štvete, a tím se vlastně máte raději. A pak si doma nemusíte na nikom vylévat zlost, kterou si jinak v práci nesmíte dovolit. Jste prostě víc v klidu po všech stránkách.

Všechno podle sebe

Třeba i po té, že si domácí kancelář zařídíte přesně podle svého. Můžete mít na stole nepořádek a nikdo vás kvůli tomu neprudí, anebo si naopak můžete svůj pracovní kout vyladit jen podle svého. Můžete si ho vyzdobit, pouštět si v něm hlasitou hudbu, případně klimatizaci přesně tak, jak chcete vy.

Tohle všechno jsou věci, díky kterým po celém světě přibývá lidí, kteří pracují z domova, nebo o to alespoň stojí. V Americe se za posledních zhruba deset let jejich počet zvýšil o 80 procent. Alespoň to vyplývá z údajů serveru Highfive, které cituje magazín Business Insider.

Výkonnější než v kanceláři

To číslo je samozřejmě dané i jinými faktory, než jsou individuální potřeby zaměstnanců, nebo možná lépe řečeno pracujících. Spousta firem si totiž uvědomuje, že je pro ně mnohem levnější mít několik externích spolupracovníků, než jednoho zaměstnance.

Navíc je to ideální řešení například pro ženy na mateřské, které si chtějí vydělat peníze, ale zároveň chtějí být i se svým dítětem. Ovšem nejen ony, ale čím dál více lidí nechce zasvětit svůj život jen práci a chtějí se zařídit tak, aby jejich život nebyl jejich zaměstnání plně podřízen.

Čtěte také: Chcete pracovat z domova? A umíte to?

Highfive navíc tvrdí, že 77 procent lidí toho doma udělá mnohem více než v kanceláři, což je pro firmy opět výhodnější. Více než polovina těch, kdo pracují doma, dále přiznává, že cítí mnohem menší stres, i když mají ten samý objem práce. Kromě toho jsou také ochotnější pracovat delší dobu. Doma je zkrátka práce tak nějak víc baví.

Díky tomu, že pracují doma, také jedí zdravěji, a také jsou méně vystavení infekčnímu prostředí, a tak bývají méně nemocní.

V důsledku toho všeho také lidé, kteří alespoň občas pracují z domova, mají víc času sami na sebe, stýkají se především s lidmi, s nimiž se stýkat chtějí, a proto se celkově cítí spokojenější a šťastnější. Zdá se, že právě tohle může být cesta pro všechny, kdo jsou ve své práci nespokojení, nedokáží vyjít s ostatními v kanceláři, nebo jsou natolik přepracovaní, že v kanceláři tráví i svůj volný čas a na svůj vlastní život zapomínají.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

9 módních chyb, které vás mohou připravit o práci

5 způsobů, jak nepodlehnout tlaku v práci

Ráno dělá den: 9 způsobů, jak se naučit vstávat lépe

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama