reklama

Chyběly jí české značky s vkusnými výrobky pro děti, tak začala podnikat

Poté, co se stala Jana Hejnicová matkou, hledala hezké a stylové hračky pro své děti, které by pocházely z Čech. Když nebyla spokojená s tím, co našla, založila si internetové tržiště, kde si vybere každý.

Foto: Mamarket

Jana Hejnicová v sobě spojuje dva trendy. První se týká toho, co moderní rodiče chtějí pro své děti: oblečení a hračky, které budou stylové, funkční, zdraví nezávadné a pokud možno lokální. Druhý trend ztělesňuje svým příběhem: poté, co se jí narodily ratolesti, se rozhodla začít podnikat.

Jak vás napadlo, že si založíte svůj projekt?

O lokální značky se zajímám dlouho, vlastně od narození našich dětí. Vždy se mi líbilo vědomí, že vím, kdo vyrobil hračku, se kterou si hrají naše děti. Že znám její příběh. Vím, že necestovala přes půl zeměkoule v kontejnerech, ale vznikla v malé dílně na okraji Prahy. Že výrobce dost často produkt původně vytvořil pro potřeby svých dětí, a proto je v jeho hračkách tolik lásky a péče. Shodou okolností mám již mezi malými tvůrci i přátele. Potkáváme se a často spolu řešíme, jaké problémy tenhle druh podnikání s sebou přináší. Jako zákazník vnímám, že možnost jednoduše nakoupit produkty na jednom místě nyní prakticky neexistuje.

Mohu čekat na off-line trh, což je určitě skvělá příležitost, jak se s výrobci potkat osobně, ale tuhle možnost máme my z Prahy a několika větších měst, a to jen několikrát do roka. Proto mi pomalu v hlavě začala krystalizovat myšlenka na on-line místo, platformu, kde sdružíme zajímavé značky pod jednou "střechou", aby byl nákup co nejjednodušší, a zároveň můžeme společně šířit myšlenku lokálního nakupování.

O udržitelné, lokální produkty je čím dál tím větší zájem. Tím logicky roste konkurence, jak se od ní chcete odlišit?

Mamarket je tržiště v internetovém prostředí, kde ale nebereme každého, značky si pečlivě vybíráme. Vytvořili jsme jakýsi most mezi malými značkami a rodiči, kteří chtějí nakupovat pro své děti jinak. Zákazník on-line nakoupí vše na jednom místě z pohodlí domova a nemusí čekat na off-line market nebo zdlouhavě hledat na internetu. Výhodou, kterou určitě musím zmínit, je doručení na výdejnu Zásilkovny zdarma. Takže kdo se projde s kočárkem na výdejnu, nemusí řešit poštovné navíc.

Výhody ale nejsou jen na straně zákazníků. Myslíme i na naše prodejce. Je to stejné jako v té pohádce. Když se spojí více špejlí dohromady, bude těžší je zlomit. Stejně se díváme i na naše značky. Když jim poskytneme prostředí, aby mohly spojit své síly, budou z toho čerpat výhody. Například dosáhnou na lepší ceny materiálu apod. Pro prodejce také plánujeme spoustu zajímavých vzdělávacích akcí a možnost jejich značku zastoupit na trzích. 

Mluvíte o tom, že prodejce pečlivě vybíráte. Kdo má u vás šanci uspět?

Snažím se s každým z našich prodejců mít osobní vztah, poznat je. Chci slyšet příběh jejich značky. Máme rádi ty, kteří tvoří ohleduplně k přírodě a u nás. Řešíme, jaké používají materiály, zda mají certifikace. Ovšem to neznamená, že bychom chtěli nabízet jen zaběhnuté stálice lokálního trhu. Naopak. Hledáme i nové tváře, kterým můžeme pomoct v začátcích. 

Svůj projekt jste spustila teprve před pár měsíci, jak se mu daří? Co bych si měla od vás pořídit?

Těší mě, že už jsme do svého portfolia získali neuvěřitelných 50 značek, a plánujeme, že se rozšíříme i o ty slovenské. S našimi zákazníky se ale chceme potkat i v reálném světě, proto přemýšlíme o nějaké aktivitě mimo internet. Co bych doporučila si koupit? Nejraději bych vám vyjmenovala všechno, protože si to zaslouží. Za každou věcí stojí obrovská hromada práce, unikátní příběh a hlavně obrovské nadšení tvůrců. 

Zkuste alespoň nějaký tip…
 
Tak v kostce: máme nádherné knížky, které vznikají v limitovaných sériích, od nakladatelství POP - PAP nebo Bylo Nebylo. Dřevěné hračky, které nechávají dětem velký prostor na zapojení fantazie, od Pikle nebo Little Bears a dalších. Taky produkty inspirované pedagogikou Montessori třeba od MyMoo nebo Mimimo. Hřejivé merino kolekce od Koa Koa a Dupeto.

Myslíme i na nosící maminky a máme pro ně šátky i bundy od Loktushe nebo Mama by segra nebo silikonové korále pro mimča od Mimijo. No a samozřejmě nemůžeme zapomenout zmínit hvězdy jako Utukutu nebo Shark in the park. Když víte, jaký příběh se schovává za produktem, který jste si koupili, podvědomě se k němu chováte jinak. Ohleduplněji.

"Ti lidé nechápou, o co jde." Filozof Kroupa varuje před ukrajinskou kapitulací | Video: Tým Spotlight
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama