reklama

Chcete zaujmout? Vsaďte na netradiční marketing

Rozjíždíte novou firmu a chcete o ní dát vědět? Pak máte v zásadě dvě možnosti. Buď použít klasické nástroje, které každodenně používají stovky drobných podnikatelů, nebo se zákazníka pokusit zaujmout něčím novým. Zkuste buzzmarketing nebo guerilla marketing.

Foto: Profimedia.cz

Co znamená, když se řekne...

...buzzmarketing? Netradiční forma marketingu, jež se zaměřuje na vyvolání rozruchu, poprasku, bzukotu (buzzu) o konkrétním produktu, značce, firmě, akci. Tato reklama může být nejlevnější formou vůbec, avšak o to náročnější je na přípravu a vymýšlení koncepce. Nejdůležitější je lidem nabídnout téma, které je zaujme a pobaví natolik, aby sdělení rozšířili dál.

...guerilla marketing? Je nekonvenční forma propagace s cílem vzbuzení maximálního zájmu za použití omezeného rozpočtu.

...virální marketing? Marketingová technika, která svojí povahou motivuje příjemce k roli šiřitele. Principy virálního marketingu umožňují oslovit velké množství potencionálních spotřebitelů za relativně nízkých mediálních nákladů.

Rozjíždíte novou firmu a chcete o ní dát vědět? Pak máte v zásadě dvě možnosti. Buď použít klasické nástroje, které každodenně využívají stovky drobných podnikatelů, nebo se zákazníka pokusit zaujmout něčím novým. Možností je celá řada - například buzzmarketing nebo guerilla marketing.

Buzzmarketing zahrnuje všechny marketingové aktivity, které nutí zákazníky mluvit o produktech a službách. Anglické buzz znamená "bzukot, šum, hukot či rozruch". Stačí vyvolat zajímavou příležitost ke konverzaci a sdělení se pak šíří samo, bez dalšího úsilí a hlavně bez dalších nákladů. Rozruch vyvolávají především věci neobvyklé, skandální, roztomilé, humorné nebo užitečné.
Spouštěcím momentem přitom může být happening na ulici či v prodejně, akce pro zákazníky, článek na blogu nebo docela obyčejná reklama.

Podmnožinou buzzmarketingu je Word of Mouth, neboli šeptanda

Nejde vlastně o nic jiného než o doporučení kvalitního produktu či služby známým nebo poskytování referencí. Může probíhat osobně, telefonicky nebo on-line prostřednictvím sociálních sítí, diskuzí a chatů.

Hlavní výhodou šeptandy je vysoká důvěryhodnost. Informace je předávána lidmi, které spotřebitelé znají a dají na jejich názor. Prodej na základě doporučení často firmám nepřipadá dost marketingový. Mnohem lepší, než hledat jiné cesty, je trend doporučování podpořit.

Chcete vědět více o projektu Život nápadům? Klikněte...

Jednou variantou je provizní systém...

...podle něhož zákazníci při doporučení nového klienta sami čerpají nějaké výhody (dárek, slevu na zboží, služby zdarma). Druhou pak představují nástroje usnadňující předání kontaktu novým zákazníkům (letáčky, vizitky). Z doporučení musejí profitovat všechny tři strany, tedy podnikatel, doporučující i nový zákazník.

Více se o netradičních formách marketingu dozvíte ZDE!

Autor: Madla Čevelová, marketingová poradkyně a ambasadorka projektu Život nápadům

 

"Ti lidé nechápou, o co jde." Filozof Kroupa varuje před ukrajinskou kapitulací | Video: Tým Spotlight
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama