reklama

6 tipů jak se připravit na pracovní pohovor

Chystáte se najít práci? Potřebujete kvalitní životopis, motivační dopis a uspět u pracovního pohovoru. Máme pro vás pár užitečných tipů

Pohovory. Ilustrační snímek.
Pohovory. Ilustrační snímek. | Foto: Reuters

Už vás nebaví být ženou v domácnosti a chcete být nezávislá? Najděte si práci! Potřebujete kvalitní životopis, originální motivační dopis, ale hlavně přípravu na možný pracovní pohovor. Máme pro vás par tipů, jak uspět!

V dnešní době se o zaměstnání uchází čím dál víc lidí. Je třeba být něčím odlišný, aby náš životopis zaujal natolik, že nás pošle do dalšího kola - na pracovní pohovor. Mnoho lidí děsí už jen fakt, že neví, co je na pracovním pohovoru čeká. Jde o zlomový okamžik, který rozhodne. Je třeba se pořádně připravit, abychom získali práci snů.

Šaty dělají člověka

Jde o schůzku individuálního charakteru. Je třeba brát na vědomí to, o jakou pozici se ucházíme. Samozřejmostí je mít na sobě čisté oblečení. První, co váš budoucí zaměstnavatel uvidí, budou vaše šaty. Určitě jde o informaci, která rozesměje každého, ale možná byste byli překvapení, v čem někteří dorazí na pracovní pohovory. Pokud se ucházíme o práci v kanceláří, měli bychom přijít v obleku a v případě žen v něčem elegantním.

Za pět minut dvanáct

Buďte jednoznačně dochvilní. Mnoho zaměstnanců v případě opoždění už nechce ani na pohovor dorazit. Nejlepší pojistkou je, přijít na místo s dostatečným předstihem. Je to důkaz, že o pracovní pozici opravdu stojíte.

Bojíte se? Usměv a jistý hlas vše zakryje

Pokud máte charizma, je napůl vyhráno. Takoví lidé mají při získávání práce určité body k dobru. Základem je úsměv, který na zaměstnavatele zapůsobí. Pozor, je rozdíl úsměv a výsměch. Při rozhovoru bychom měli mluvit zřetelně, dostatečně hlasitě a sebejistě. Opět si musíme pohlídat, abychom nevypadali nafoukaně.

Sedět rovně a nemáchat rukama?

Kromě vzhledu a upravenosti je důležité i to, jak sedíte. Měli byste sedět slušně, ale uvolněně, aby z vás nevyzařovala křečovitost. Pro vyjádření používejte ruce, ale nemáchejte s nimi jen tak kolem sebe bez rozmyšlení. Pokud si nejste jistí, nechte je volně ležet v klíně nebo na stole.

Nezapomeňte doma slušné vychování

Při příchodu na pohovor se nezapomeňte představit a potřást rukou s vaším možným budoucím zaměstnavatelem. Uděláte dobrý dojem, když k tomuto gestu přidáte úsměv. Po ukončení pracovního pohovoru slušně poděkujte, lehce se zmiňte, že by pro vás bylo potěšením pro firmu pracovat a opět podejte ruku. Rozloučení musí být stejně zdvořilé, jako přivítání, abychom zanechali dobrý dojem.

Generálka v obýváku vás připraví

Klidně se doma usaďte a odpovězte si na otázky, které by vám mohl zaměstnavatel nebo personální agentura položit. Zkuste si zesumírovat vaše pracovní zkušenosti. Nebude na škodu, když na sobě najdete dobré i špatné vlastnosti. Při mnohých pohovorech na vás budou čekat i nepříjemné otázky typu - Co byste chtěli na sobě změnit? Jaké máte slabiny? Určitě si nezapomínejte rozmyslet odpověď na otázku, jakou máme představu o své práci v dané firmě, a kde se vidíme za pět let.

Najít práci je v dnešní době velmi těžké, ale pokdu se dobře připravíme, máme velkou šanci se dostat na pracovní pozici, která bude nejen dobře placená, ale bude nás zároveň i bavit!

"Ti lidé nechápou, o co jde." Filozof Kroupa varuje před ukrajinskou kapitulací | Video: Tým Spotlight
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama