reklama

Kapitán se vrátil pozdě. Proto spadl stroj Air France

Monitoring z Aktuálně.cz pro Deník Insider

Paříž - Už za měsíc bude svět znát závěrečnou zprávu vyšetřovatelů o příčinách jedné z nejzáhadnějších havárií v dějinách letecké dopravy. Pádu airbusu společnosti Air France, který se 1. července 2009 zřítil severovýchodně od Brazílie do oceánu. S 228 lidmi na palubě.

Některé pasáže a přepisy záznamu z černých skříněk, na kterých jsou slyšet hlasy pilotů krátce před tragédií, zveřejnila televize ABC.

Z dostupných dokumentů vyplývá, že kapitán letadla - osmapadesátiletý Marc Dubois - po čtyřech hodinách od startu odešel z pilotní kabiny a vrátil se až poté, co ho první a druhý pilot opakovaně žádali o pomoc.

Vyšetřovatelé zjistili, že Dubois zřejmě trávil čas společně se svojí milenkou, letuškou Veronique Gaignardovou, která ale během letu AF 447 nebyla ve službě.

V době, kdy nad Atlantikem zuřila silná bouře, stroj ovládal první pilot, dvaatřicetiletý Cedric Bonin. Měl ale málo zkušeností a se vzniklou situací si nevěděl rady.

"Piloti nechápali, co se děje, a netušili, že klesají," řekl televizi Jean-Paul Troadec z francouzského Úřadu vyšetřování a analýz civilního letectví(BEA). Právě tento úřad 5. července zveřejní závěrečnou zprávu o nehodě.

Černé skříňky zaznamenaly rozhovor kapitána s prvním pilotem. "Co se děje?" zeptal se kapitán. "Nevím, co se děje," odpověděl pilot. "Mám problém, přístroje nic neukazují."

Krátce poté se první pilot Bonin nahlas zeptal: "Budu teď klesat?"

"Jsem rád, že se toho Iveta nedožila." Seriál o Bartošové to od blízkých schytal | Video: Michaela Lišková
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama